W dobie pandemii klienci offline’owi przenoszą się chętniej do robienia zakupów w online. Według danych GUS, w kwietniu sprzedaż internetowa wzrosła o niemal 30 proc. w porównaniu z marcem. Dane raportu „Omni-commerce Kupuję wygodnie 2020”, autorstwa Izby Gospodarki Elektronicznej wskazują, że już 72% polskich Internautów to e-konsumenci.
Właściciele sklepów online są zatem w idealnym momencie, aby powiększyć grono potencjalnych klientów i sprzedawać więcej.
Posiadając własny e-commerce można wspierać sprzedaż różnymi kanałami, np. poprzez popularne social media, marketplace’y, sieci partnerskie czy Google Ads. Jednak, aby wskaźnik ROAS był jeszcze wyższy, rekomendujemy właścicielom e-sklepów pójście o krok dalej (a jednocześnie bliżej sprzedaży) oraz przyjrzenie się opcji, jaką są kampanie Google Shopping Ads.
Jeśli zatem prowadzisz biznes on-line i chcesz skutecznie zwiększyć sprzedaż wykorzystując do tego kampanie reklamowe Google Shopping, kawa w dłoń i zapraszamy do lektury.
Dlaczego warto wykorzystać Google Shopping Ads?
Przyciągasz uwagę klienta już z poziomu wyszukiwarki
Zacznijmy od truizmu: klient kupuje oczami. Google Shopping Ads to wizualna promocja ofert Twoich produktów z poziomu najpopularniejszej wyszukiwarki w Polsce i na świecie.
Reklamy produktowe są bardziej atrakcyjne dla użytkownika, ponieważ są wzbogacone o zdjęcie, opis, cenę produktu, koszty dostawy i nazwę sprzedawcy. Kluczowa jest w tym miejscu dbałość o precyzyjne tytuły produktów oraz dostarczenie wysokiej jakości zdjęć w feedzie produktowym. To w dużej mierze od nich zależy, czy dana oferta odpowie na potrzeby użytkownika. Co więcej, reklamy Google Shopping wyświetlają się nad tradycyjnymi reklamami tekstowymi, wynikami płatnymi i organicznymi, a to już na pierwszym styku klienta z marką buduję większą skuteczność tego rodzaju reklam.
Skracasz ścieżkę zakupową swoich klientów
Znaczna część użytkowników, chcąc zrobić zakupy przez Internet, rozpoczyna swoje poszukiwania właśnie w Google. Dzięki reklamom Google Shopping wyświetlasz swoją ofertę dla danego produktu tylko tym osobom, które faktycznie go potrzebują i są zdecydowani do zakupu. Po kliknięciu w wybraną ofertę, Twój potencjalny klient trafia na stronę sklepu, na karcie konkretnego produktu (w przeciwieństwie do zwykłych reklam tekstowych, które najczęściej kierują do grupy produktów z danej kategorii). Z tego miejsca droga do złożenia zamówienia jest już mocno skrócona.
Google Shopping Ads umożliwiają remarketing w oparciu o intencje zakupowe, co pozwala na lepsze pozycjonowanie reklam użytkownikom, którzy wcześniej interesowali się danym asortymentem.
Natomiast, aby zapewnić sobie konwersję, ważne jest też doświadczenie użytkownika na stronie sklepu. Jeśli poruszanie się po nim nie jest intuicyjne, łatwo potencjalnego klienta niestety stracić.
Więcej na temat customer experience przeczytasz tutaj.
W Google Shopping Ads płacisz tylko za przejścia po kliknięciu w reklamę
W przeciwieństwie do zwykłych reklam Google Ads, zarówno tekstowych jak i displayowych, nie ponosisz kosztów ich wyświetlania, płacąc jedynie za kliknięcia. Niemniej jednak, decydując się na uruchomienie działań w tej usłudze, stawka CPC (ang. Cost-Per-Click) może być nieco wyższa. Dlaczego? Klient już po samym wyświetleniu reklamy produktowej dokładnie widzi, czy oferta jest dla niego atrakcyjna – jeśli w nią kliknie, jesteś o krok o wygenerowania sprzedaży.
Wyższe koszty nie powinny jednak zniechęcić Cię do rozpoczęcia działań w Google Shopping Ads, ponieważ ruch wygenerowany dzięki tym reklamom jest wysoce kaloryczny i przynosi konwersję. A to z kolei wpłynie na zwiększenie sprzedaży i zysku w Twoim sklepie.
Kampanie w Google Shopping możesz zlecić profesjonalistom
Kampanie produktowe można prowadzić indywidualnie. Jednak, aby to zrobić, konieczne jest założenie i odpowiednia konfiguracja kont Google Merchant Center, Google Adwords oraz Google Analytics. Kluczowa jest także analiza wyników kampanii i ich bieżąca optymalizacja. W związku z tym, wymienione działania wymagają wiedzy, doświadczenia oraz poświęcenia czasu w osiąganiu satysfakcjonujących efektów.
Zajmujemy się prowadzeniem kampanii reklamowych w Google na co dzień i wiemy, że właściciele sklepów internetowych nie narzekają na deficyt pracy.
Dlatego, decydując się na uruchomienie kampanii Google Shopping Ads, warto nawiązać współpracę z certyfikowanym partnerem Comparison Shopping Service (CSS), czyli dostawcą usługi porównywania cen, który w całości przejmie obsługę reklam produktowych. Jako właściciel porównywarki Nokaut.pl należymy do grona CSS Premium Partners, co daje nam możliwość pozyskiwania ruchu reklamowego o 20% taniej niż w indywidualnych kontach Google Shopping.
Wskazówka eksperta:
Aby kampania wykorzystywała swój cały potencjał, kluczowa jest analiza jej wyników. Bez niej trudno cokolwiek optymalizować. Jako Google Partner Premium rekomendujemy naszym klientom posiadanie skonfigurowanego konta sklepu w Google Analytics oraz umożliwienie wglądu do tego narzędzia naszym specjalistom. W przyszłości przyczyni się do wzrostu ROAS, liczby transakcji, konwersji i innych wskaźników, kluczowych dla każdego biznesu.
Michał Zimicki, Zastępca Kierownika Działu ds. Wsparcia Sprzedaży w Sales Intelligence
Oprócz stałego monitorowania oraz optymalizacji kampanii klientów, śledzimy zmiany w trendach konsumenckich i rekomendujemy jaki asortyment jest chętnie wyszukiwany w danym okresie, dla konkretnej branży. W związku z tym, dodatkowo zwiększamy potencjał sprzedaży i gwarantujemy lepszą ekspozycję reklam, na korzystniejszych stawkach. Dzięki temu liczba wyświetleń, kliknięć i konwersji szybuje w górę.
Przeczytaj nasze case study dla sklepu Szyjposwojemu.pl i dowiedz się, jak zwiększyliśmy przychód sklepu o 455 proc.
Zarządzając biznesem w sieci, powinieneś rozważyć w jakich miejscach chcesz prowadzić działania marketingowe. Bez inwestycji w promocję, wyniki sprzedaży Twojego e-commerce nie będą satysfakcjonujące. Google Shopping Ads są doskonałym rozwiązaniem, aby zwiększyć widoczność Twojej oferty. Decydując się na uruchomienie takiej kampanii oszczędzisz swój czas i budżet.
Napisz do nas – zbadamy potencjał oferty i przedstawimy najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.