Rynek e-commerce w Polsce coraz silniejszy

Cyfryzacja społeczeństwa nieustannie postępuje. Izba Gospodarki Elektronicznej opublikowała raport: “E-commerce w Polsce 2020. Gemius dla E-commerce Polska”, wskazując, że odsetek internautów, którzy obecnie dokonują zakupów online wynosi 72 proc. Tym samym dynamika, w stosunku do 2019 roku, wynosi niemal 20%. To dowód na to, że sprzedaż internetowa notuje coraz większą popularność i ma silny potencjał na rozwój w kolejnych latach. Pandemia spowodowana Covid-19, zdecydowanie wpłynęła na korzyść wzrostu sektora e-commerce.

Kryzys epidemiczny siłą napędową dla e-commerce

Ostatnie miesiące izolacji i zatrzymania nas w domach sprawiły, że duża część Polaków przeniosła się do robienia zakupów w sieci. Wiele biznesów przeszło lub jest w trakcie transformacji cyfrowej – koniecznej do przetrwania trwającego kryzysu.

Historia pokazała, że właśnie w dobie kryzysu należy szukać możliwości ekspansji i rozwoju. W trakcie wybuchu epidemii SARS w Chinach, na przełomie 2002 i 2003 roku, „wyrosły” platformy Alibaba i JD.com – jedne z najważniejszych e-commercowych gigantów. Ówczesny kryzys okazał się być swego rodzaju punktem zwrotnym dla całego sektora handlu internetowego na świecie. Czy załamanie, którego dzisiaj doświadczamy będzie również szansą dla biznesów? Prawdopodobnie tak, ale jedynie dla tych, które dopasują swoją strategię do dynamicznie zmieniających się rynku i nawyków konsumenckich.

Dariusz Zaremba, Prezes Zarządu Sales Intelligence

 

Dlaczego Polacy chętnie kupują on-line?

Oprócz tego, że zakupy w sieci są określane jako wygodne i często oferujące lepszą ofertę niż zakupy stacjonarne, są przede wszystkim bezpieczne. 

Głównym powodem robienia zakupów przez Internet dla 82 proc. badanych, jest całodobowa dostępność oferty sklepów. Zaraz po niej – brak konieczności osobistej wizyty w danym sklepie.

czynniki motywujące robienie zakupów w e-commerce
Źródło: Raport: „E-commerce w Polsce 2020. Gemius dla E-commerce Polska”

 

Tym, co jeszcze bardziej może zmotywować do dokonywania transakcji w sieci, dla prawie 60 proc. internautów, jest oferowanie niższych kosztów dostawy lub wręcz całkowita rezygnacja z nich. Dla prawie 40 proc. ankietowanych to właśnie wygórowana cena dostarczenia przesyłki jest najczęściej wskazywanym problem w trakcie podejmowania ostatecznej decyzji zakupowej.
W dobie pandemii równie ważne jest zapewnienie szybkiej realizacji zamówienia oraz bezpiecznych form płatności. Dzisiaj to nieodłączne elementy budowania pozytywnego doświadczenia klienta i czynniki mogące zapewnić kolejne zakupy w sklepach internetowych.

czynniki motywujące do robienia zakupów w e-commerce
Źródło: Raport: „E-commerce w Polsce 2020. Gemius dla E-commerce Polska”

Co jeszcze może wpłynąć na wzrost sprzedaży w e-sklepach?

Jak wynika z raportu “E-commerce w Polsce 2020”, 56 proc. e-klientów oczekuje atrakcyjnej oferty cenowej i zniżek dla osób kupujących przez Internet. Wśród narastającej konkurencji na rynku sprzedaży online, kluczowe jest zastosowanie odpowiedniej polityki cenowej i udzielania rabatów. W połączeniu z intensyfikacją działań marketingowo-sprzedażowych, opartych na remarketingu, przedsiębiorcy działający online wzmocnią swoją pozycję na rynku. 

Polecamy lekturę raportu “E-commerce w Polsce 2020. Gemius dla E-commerce Polska”. Publikacja z pewnością okaże się cennym źródłem wiedzy i inspiracji dla polskich e-biznesów. Oprócz opisanych aspektów, związanych z czynnikami wpływającymi na częstsze korzystanie z oferty e-sklepów, można znaleźć w nim także informacje dotyczące najczęściej kupowanych produktów, wydatków na poszczególne kategorie oraz planów w zakresie zakupów na przyszłość. 

Raport można pobrać tutaj.

Mateusz Jeżyk

COO

Advisor photo

Potrzebujesz profesjonalnych rozwiązań?

Wskażę Ci skuteczne e-działania, dopasowane do Twojej branży.

Bezpłatna konsultacja 👋

Zobacz inne wpisy

Zobacz wszystkie