Prowadzisz swój sklep na Allegro? Masz świetne produkty, atrakcyjne ceny, ale nie wiesz, jak dotrzeć do bazy liczącej aż 13,5 miliona unikalnych kupujących dostępnych w serwisie? W tym celu możesz zastosować wiele narzędzi: na przykład oznaczenia strefy okazji, czy zakup dodatkowych wyróżnień. Istnieje jednak jeszcze jedno skuteczne rozwiązanie (zwłaszcza w połączeniu z wcześniej wymienionymi!). Mowa tutaj o kampaniach Allegro ADS, dzięki którym trafisz ze swoimi ofertami do zupełnie nowej grupy klientów. Jak działają reklamy na Allegro? Dlaczego optymalizacja Allegro Ads jest tak ważna? Naszą wiedzą dzielimy się poniżej!
Allegro Ads — dlaczego warto?
Allegro ADS to narzędzie, które w prosty sposób wspiera strategię rozwoju Twojego sklepu na każdym z czterech etapów obecności w najpopularniejszym marketplace w Polsce. Stwórz więc odpowiednio dobrany plan mediowy, dzięki któremu będziesz zawsze o krok do przodu przed konkurencją. Panadto znacząco zwiększysz przy tym rozpoznawalność swojego sklepu lub marki.
Allegro Ads generuje średnio 25% wszystkich transakcji na Allegro — w tym dwie pierwsze oferty na listingu (oferty sponsorowane ADS) to blisko 20% sprzedaży. Nie powinno to nikogo dziwić, biorąc pod uwagę siłę kryjącą się w dostępnych miejscach emisji reklamy Allegro ADS.
Co więcej, kampanie Allegro ADS mogą osiągnąć średni zwrot z inwestycji na poziomie 1100%. Rozlicza się je w modelach:
- CPC (cost per click) – płacisz wtedy, gdy użytkownik kliknie w Twoją reklamę. Ten model użyjesz w reklamach ofert sponsorowanych.
- CPM (cost per mile) – płacisz za 1 000 odsłon Twojej reklamy. Ten model użyjesz w reklamach graficznych.
Odpowiednio zarządzany budżet, jak i spersonalizowana strategia mediowa zagwarantują Ci zwrot każdej wydanej złotówki na emisję reklamy w postaci zwiększonej liczby zamówień.
Jak to osiągnąć?
Przede wszystkim musisz odpowiedzieć sobie na pytanie “W jakim celu chcesz reklamować Twoje oferty?”. Dobór najlepszej metody uzależnij od efektów, których oczekujesz. Postawiony przez Ciebie cel powinien być prosty do zdefiniowania, realny do osiągnięcia oraz łatwy do zmierzenia.
Przykładowe cele:
- rozszerzenie rozpoznawalności naszej marki, produktu lub sklepu przez jak największą liczbę wyświetleń,
- wygenerowanie jak największej liczby zamówień prezentując oferty docelowej grupie klientów na ścieżce zakupowej,
- powtórne dotarcie do potencjalnych kupujących, którzy na wcześniejszym etapie nie podjęli ostatecznej decyzji o sfinalizowaniu zamówienia.
Mnogość funkcjonalności
Allegro dostarcza wielu parametrów, na które warto zwrócić uwagę w celu optymalizowania kampanii. Umiejętne korzystanie z tych narzędzi powinno zapewnić Ci jak najlepsze pokrycie się efektów reklamy z oczekiwanymi wynikami, maksymalizując przy tym współczynnik konwersji
W celu poznania dotychczasowych efektów działań Twoim najlepszym przyjacielem są generowane w czasie rzeczywistym statystyki. To w zakładce zawierającej dane liczbowe o osiągnięciach grup reklam będziesz mógł zacząć optymalizację, poprzez wnikliwą analizę.
W większości wypadków najważniejszym dla Ciebie wskaźnikiem jest uzyskana liczba wyświetleń. Dokonując jej podziału na poszczególne miejsca emisji i oferty cieszące się największym zainteresowaniem możesz dostrzec, w których aspektach reklama w najlepszym stopniu przyczyniła się do uzyskania postawionych celów. To właśnie tam powinieneś wzmocnić swoją obecność, ograniczając ją jednocześnie w miejscach emisji lub ofertach mniej efektywnych.
Słowa kluczowe – Allegro Ads
Allegro ADS rozszerzyło reklamę graficzną o funkcję, która umożliwia precyzyjne skierowanie jej efektu do grupy klientów, na której skupiasz się w działaniach marketingowych. Mówimy tutaj o słowach kluczowych, które warto wprowadzić podczas tworzenia grupy reklam. Odpowiednie dobranie tych słów spowoduje, że Twoje oferty będą emitowane na podstawie frazy wpisanej w wyszukiwarkę, która jest rzeczywiście powiązana z poszukiwanymi przedmiotami.
Dobór właściwych słów kluczowych jest kluczowy dla optymalizacji konwersji i zwrotu z inwestycji. Nie trzeba jednak tracić czasu na wpisywanie dużej liczby haseł związanych z ofertami. Zoptymalizuj swoją reklamę poprzez analizę raportu słów kluczowych lub planera kampanii. Odnajduj popularne frazy wśród docelowej grupy klientów i wykluczaj te, które nie są dla nich istotne. Dzięki temu masz pełną kontrolę nad emisją reklamy graficznej, przyciągając kolejne grupy użytkowników, którzy mogą stać się Twoimi klientami!
Każdy jest inny
Czy niejednokrotnie zadawałeś sobie pytanie, w jaki sposób podnieść skuteczność reklam, które pochłaniają budżet, nie dostarczając przy tym oczekiwanych efektów? Utworzenie grupy reklam to jedynie pierwszy krok na ścieżce, której etapem końcowym jest generowanie konwersji. Nieustanna kontrola statystyk przybliży Cię do osiągnięcia celu.
Skuteczna kampania to taka, w której reklamy są idealnie zsynchronizowane ze specyfiką branży Twojego sklepu i charakterem jego Klientów. Odpowiedz na ich potrzeby, analizując ruch przy Twoich ofertach. Allegro zapewnia pełną możliwość monitorowania zainteresowania ofertami — począwszy od liczby wyświetleń, przez dodania do koszyka aż po sfinalizowane zamówienia. Umiejętne wykorzystanie tej wiedzy pozwoli idealnie zoptymalizować kampanie Allegro ADS — kierując ich wpływ dokładnie tam, gdzie tego potrzebujesz.
Analizuj, wnioskuj, adaptuj – optymalizacja Allegro Ads
Wiesz już, że tylko poprzez nieustanne kontrolowanie statystyk i wprowadzanie zmian na podstawie ich analizy Twoja reklama osiągnie sukces. Specyfika działalności reklamowej na Allegro wymaga indywidualnego podejścia dla każdej z docelowej grupy klientów lub kategorii ofertowej. Postawiony cel jest również niezwykle istotny w celu dobrania właściwych działań.
Początkowo ilość informacji dotyczących optymalizacji kampanii ADS może wydawać się przytłaczająca. Zyskując doświadczenie, możesz wypracować odpowiednie nawyki, które pozwolą błyskawicznie reagować na każdą interakcję klienta z reklamą. Posiadając tę umiejętność, pozostaniesz o krok przed konkurencją, maksymalizując potencjał każdej opublikowanej przez Ciebie oferty.
Skontaktuj się z nami już teraz: [email protected]! Pod okiem doświadczonego eksperta skomponujemy spersonalizowaną strategię mediową dostosowaną do Twojego sklepu lub marki. Pomożemy Ci obudzić drzemiący w nim potencjał, realizując wybrany przez Ciebie cel. Nie czekaj i pomóż nam zmienić użytkowników Allegro w Twoich potencjalnych Klientów.