Allegro to niezaprzeczalnie najpopularniejsza platforma zakupowa w Polsce. Platforma generuje 22 miliony wizyt miesięcznie, a dla 87%* Polaków jest najbardziej rozpoznawalną marką internetową.
Wszystko jest procesem – Twoja obecność na Allegro również
Allegro to miejsce, gdzie aktywnie sprzedaje ponad 135 tysięcy profesjonalnych sprzedawców – a liczba ta stale rośnie. O tym, jak założyć konto na Allegro i zacząć sprzedawać powiedzieliśmy tutaj. Dziś przeprowadzimy Cię przez 4 fazy obecności na Allegro. Jeśli sprzedajesz swoje produkty w Internecie, to doskonale wiesz, że nic nie dzieje się z niczego – od wystawienia pierwszego produktu do sprzedaży na wysokim wolumenie dzieli Cię tylko (albo aż) użytkownik – jego ścieżka zakupowa, Twoja marka oraz to, jak dotrzesz z nią do e-konsumenta.
Faza I. Daj się poznać kupującym
Czy wiesz, że aż 30%* e-konsumentów zaczyna poszukiwanie produktu w Internecie od Allegro? Jest to miejsce numer 1 na ścieżce zakupowej online wśród polskich użytkowników Internetu. Skoro aż 3 na 10 Internautów rozpoczyna swoją ścieżkę zakupową od Allegro, to jest to szansa na pierwszy punkt styku Twojej marki z Allegrowiczami.
To, co na początku musisz zrobić, to zbudować świadomość swojej marki. Nawet jeśli użytkownik kojarzy Twoją markę i próbował wyszukać ją na Allegro lecz bez skutku – prawdopodobnie nie zrobi już tego zrobić ponownie. A oto jesteś Ty. Pokaż się kupującym i sprowadź ruch do swojego sklepu – pomóc mogą Ci w tym reklamy, które kierowane są na stronę główną oraz stronę kategorii, rozliczane w modelu CPM (Cost per mile).
Allegro Ads? Oczywiście, że tak! W tym przypadku idealnie sprawdzi się reklama bannerowa, która będzie przekierowywać do Twojego sklepu. Pamiętaj jednak, by nie umieszczać na bannerze zbyt wielu informacji! Lepiej skup się na zaprezentowaniu 1-2 produktów, Twojego logotypu i przykuwającej oko grafiki.
A jeśli chcesz dotrzeć do większej ilości użytkowników – Showcase na stronie głównej, Top header czy Branded shop będą doskonałym wyborem.
Faza II. Edukuj i przekonaj kupujących do swojej marki i produktów
39%* użytkowników poszukuje produktu na Allegro w dalszym etapie ścieżki zakupowej – razem to aż 69% Internautów! Masz więc szansę dotrzeć ze swoimi produktami do ponad 2/3 użytkowników, którzy planują dokonać zakupu online. Twoje zadanie to przekonanie ich, że Ty i Twoje produkty spełniacie ich oczekiwania i jesteście najlepszym wyborem.
Pokazuj swoje produkty nie tylko na Allegro, ale i poza nim. Jeśli korzystasz z Allegro Ads, to doskonałym wyborem będzie wybranie sieci reklamowej jako miejsca emisji Twoich reklam. Twoje oferty pokażą się na serwisach partnerskich Allegro tym użytkownikom, którzy w przeszłości przeglądali na Allegro produkty podobne do Twojego.
Dobrze sprawdzą się również formaty video czy Trading Desk, który jest nie tylko formatem wizerunkowym, ale i sprzedażowym. Dzięki nim możesz edukować klientów na temat Twoich produktów i pokazywać przewagę konkurencyjną Twojej marki. Może wyróżniasz się ceną, a może szczegółowymi zdjęciami lub opisami? Pamiętaj o tym, że im lepiej stworzona oferta produktowa, tym trafniejsze i efektywniejsze są Twoje reklamy – a przecież nie chodzi Ci o spalenie budżetu!
Faza III. Przekonaj kupujących do zakupu i sprzedawaj
91% kupujących*, którzy rozpoczęli poszukiwanie produktu za pomocą Allegro, dokonuje tam zakupu. W porównaniu z Google jest to wynik o 34 punkty procentowe wyższy! Jak widzisz, efektywność jest wysoka – a to wszystko dzięki temu, że kupujący uważają Allegro za bezpieczne miejsce zakupu, w którym mogą odnaleźć niemal wszystko, co tylko się im wymarzy!
To ten moment, gdzie kupujący, będąc na Allegro, podejmuje decyzję czy dokonać na nim zakupu, czy nie – i Ty również masz na to wpływ! Wiesz, że pierwsze dwie pozycje na listingu generują aż 20% sprzedaży? Właśnie z tego powodu doskonałym wyborem będzie ustawienie kampanii Allegro Ads dla ofert sponsorowanych – pamiętaj, że kluczowym miejscem emisji na tym etapie są wyniki wyszukiwania!
Możesz również skorzystać z innych formatów reklamowych, jak powiadomienia push, mailing czy top listing banner. Pamiętaj, że na tym etapie ważne jest, by Twój klient postanowił sfinalizować transakcję – czyli inaczej mówiąc, dokonał zakupu.
Jeśli jesteś na tym etapie, to znaczy, że Twoje działania i zaangażowanie nie poszły na marne! Od teraz możesz skupić się na skalowaniu sprzedaży i dalszym rozwijaniu swojego konta.
Faza IV. Lojalizuj kupujących i zwiększaj retencję zakupową
Powracający kupujący na Allegro dokonują 4x więcej transakcji niż nowi!* To dla Ciebie szansa, by skalować sprzedaż. Na tym etapie ważne jest stałe przypominanie kupującym o Twoim sklepie, nowościach czy promocjach. Pamiętaj, żeby odpowiadać na potrzeby Twoich aktualnych (i potencjalnych) kupujących – a zmieniają się one bardzo szybko.
Dobrym pomysłem będzie wprowadzenie kampanii remarketingowych jak reklama szablonowa czy lewa kolumna w reklamach bannerowych. To bardzo wdzięczne kampanie, które przy niskim koszcie potrafią generować naprawdę dużą sprzedaż. Nie zapomnij jednak sprawdzać, na jakie słowa kluczowe klienci wyszukują Twój produkt – zrobić to możesz za pomocą raportu słów kluczowych w statystykach reklamy w panelu Allegro Ads.
To też dobry moment na cross-selling i up-selling. Może podziałasz z zestawami? Albo wprowadzisz do oferty produkt, który idealnie dopełni wcześniej zakupiony przez klienta produkt? Zastanów się nad tym!
Czasem bywa też tak, że kupujący zainteresuje się Twoim produktem (zaobserwuje go, doda do koszyka), jednak nie dokona zakupu – i tutaj Allegro podaje Ci pomocną dłoń. Klienci, którzy zaobserwowali Twój produkt bądź nie sfinalizowali zakupu, otrzymają dedykowaną wiadomość mailową przypominającą im o zakupie – i Ty za to nic nie płacisz!
Ale na tym nie koniec!
Pamiętaj o tym, by nie osiadać na laurach – zarówno rynek, jak i oczekiwania konsumentów zmieniają się z dnia na dzień. Zignorowanie tego może spowodować, że Twoi klienci zaspokoją swoje potrzeby u Twojej konkurencji – a do tego nie chcesz dopuścić.
Analizuj sprzedaż, wyniki kampanii, dopracowuj oferty oraz zadbaj o wygląd swojego sklepu na Allegro. Twój wizerunek wpływa na to, czy klienci dokonają u Ciebie zakupu, czy pójdą gdzie indziej. Samo założenie konta i wgranie produktów na Allegro nie spowoduje, że z miejsca zaczniesz generować zysk – to Twoja ciężka i systematyczna praca do tego doprowadzi.
- źródło: https://atenaresearch.pl/wp-content/uploads/2022/06/RAPORT_S%CC%81ciez%CC%87ki_zakupowe_on-line_w_Polsce_2022.pdf