Allegro Ads – zwiększ zasięg swoich ofert i skaluj sprzedaż

Allegro Ads w pigułce

Dopiero zaczynasz swoją sprzedaż na Allegro? A może jesteś w trakcie skalowania swojego biznesu? W obu przypadkach inwestycja w Allegro Ads będzie bardzo dobrym posunięciem. Ważne jest, byś odpowiednio dobierał formaty reklamowe względem postanowionych sobie celów. Więcej o doborze konkretnych form promocji w zależności od fazy obecności na Allegro pisaliśmy w jednym z naszych wpisów.

 

Allegro Ads — co to jest?

Allegro Ads jest systemem, w którym masz możliwość stworzenia reklam swoich ofert na Allegro i w serwisach partnerskich. Reklamy rozliczane są w modelu:

Allegro Ads pozwoli Ci wypromować Twoje oferty w najpopularniejszych miejscach na Allegro. Dzięki temu będziesz w stanie zwiększyć ruch na swoim koncie, a w konsekwencji tego zwiększyć swoją sprzedaż. Wykorzystując reklamy graficzne — Allegro Ads, zaczniesz budować świadomość swojej marki już w pierwszej fazie obecności na Allegro, a także lojalizować swoich kupujących wtedy, gdy Twoje konto będzie działać już na pełnych obrotach!

Allegro Ads — formaty reklamowe, miejsca emisji oraz ich podział

Allegro Ads

Oferty sponsorowane

Odpowiadają za wzrost sprzedaży promowanych ofert. Wybierając ten format, masz możliwość wyboru 4 sposobów:

Wybierając kampanie Ofert sponsorowanych, masz do wyboru aż 6 miejsc emisji:

Reklama graficzna

Odpowiada za wzrost sprzedaży oraz budowanie świadomości marki. Korzystając z reklamy graficznej, masz możliwość wybranie jednego z 3 typów reklam:

         1. Reklama szablonowa – oparta na szablonie, który składa się z logo marki, krótkiego tekstu reklamowego oraz na 2 produktach. Uwaga! Do kampanii wybrać możesz do 15 produktów,                  jednak jednorazowo pojawiają się jedynie 2 produkty z tej puli.W reklamie szablonowej masz do wyboru dwa zasięgi kategorii reklamy – precyzyjny oraz rozszerzony. Wybierając                           kampanie reklamy szablonowej, masz do wyboru aż 3 miejsca emisji:

        2. Reklama bannerowa – oparta na bannerze displayowym. Składa się z dwóch bannerów – jeden z nich wyświetla się w widoku desktop, a drugi w widoku mobile. Twoja reklama                           pojawiać się będzie w tych kategoriach (lub podkategoriach), które wskażesz przy tworzeniu reklam. Możesz ich wybrać maksymalnie 15. Dodatkowo musisz określić:

Facebook Ads

Odpowiada za dotarcie do osób, które potencjalnie mogą być zainteresowane Twoimi produktami. Wybór ofert do kampanii Facebook Ads możliwy jest na 3 sposoby:

Wybierając Facebook Ads do promocji swoich ofert, Facebook samodzielnie wybierze miejsca emisji, w których wyświetli reklamę Twojego produktu. Ponadto będzie starał się osiągnąć jak największą liczbę kliknięć w reklamę. 

Allegro Ads Express – czym jest i dla kogo jest dedykowane?

Ads Express to doskonały wybór dla osób, które chcą w łatwy sposób reklamować swoje oferty na Allegro. Ustawienie kampanii Ads Express jest bardziej ograniczone względem tradycyjnych reklam Allegro Ads. Wystarczy tutaj podać swój budżet dzienny, a następnie Allegro automatycznie wybierze do kampanii te oferty, które mają największy potencjał sprzedażowy.

Najczęściej wykorzystywany jest przez tych sprzedawców, którzy chcą sprawdzić możliwości promowania się na Allegro, a nie mają zbyt wiele czasu na stałe doglądanie i optymalizowanie swoich kampanii. Korzystanie z Allegro Ads Express może przynieść dobre wyniki, jednak tylko w perspektywie długookresowej. Chcąc zminimalizować koszty, a maksymalizować sprzedaż koniecznym jest optymalizowanie kampanii, testowanie i wybór najbardziej rentownych miejsc emisji. Jeśli chcesz zwiększyć widoczność nowych produktów, które wprowadziłeś do swojej oferty – Ads Express może okazać się dobrym początkiem. Pamiętaj jednak, że wraz z rozwojem swojego konta i zwiększaniem sprzedaży, lepszą alternatywą jest korzystanie z panelu Allegro Ads. 

Allegro Ads vs. aplikacja mobilna – które formaty wyświetlają się w aplikacji Allegro?

Aplikacja mobilna Allegro generuje blisko 70% ruchu w skali całego serwisu. Dlatego tak ważne jest, by przy tworzeniu reklam zwrócić uwagę na to, w jakie miejsca emisji je kierujemy.

Oferty sponsorowane – wybierając kampanie ofert sponsorowanych strona główna (pozostałe miejsca emisji), strona oferty oraz wyniki wyszukiwania (1. i 2. miejsce na listingu oraz pomiędzy wynikami wyszukiwań – co 7 miejsc), Twoja reklama pokaże się również użytkownikom aplikacji mobilnych.

Reklamy graficzne strona główna oraz wyniki wyszukiwania (ponad listą wyników wyszukiwania – np. przy reklamach bannerowych) pozwalają na wyświetlanie Twoich reklam na smartfonach.

Allegro Ads – czy gra warta jest świeczki?

Na pytanie „czy warto?” odpowiedź jest jedna – zdecydowanie tak! Mamy na to kilka argumentów:

Allegro ads - gra warta świeczki

 

Odpowiednie dobrana strategia mediowa jest podstawą działań z Allegro Ads. Jeśli zamierzasz korzystać tylko z grup automatycznych bądź reklamować cały asortyment w ramach 1 grupy reklam – wyniki Twoich prac mogą być niesatysfakcjonujące. Dzięki odpowiednio dobranej strategii mediowej jesteś w stanie przeprowadzać dobrze sprzedające kampanie, które wraz z upływem czasu generować będą wyższą sprzedaż przy niższych kosztach. 

Chcesz reklamować się na Allegro Ads?
Skontaktuj się z nami: [email protected]

 

Mateusz Jeżyk

COO

Advisor photo

Potrzebujesz profesjonalnych rozwiązań?

Wskażę Ci skuteczne e-działania, dopasowane do Twojej branży.

Bezpłatna konsultacja 👋

Zobacz inne wpisy

Zobacz wszystkie