PrestaShop w najnowszej wersji 8 jest jeszcze wydajniejsza i bezpieczniejsza. Sprawdź, jakie nowości oferuje ósemka i dlaczego warto rozwijać sklep na tej platformie? Uwaga: w trzecim kwartale 2023 r. kończy się czas na aktualizację poprzedniej wersji platformy.
Presta jest sprawdzonym i najpopularniejszym rozwiązaniem dla średnich firm działających w branży e-commerce. Wersja 1.7. ukazała się w 2016, dlatego PrestaShop 8 z października 2022 r. jest znaczącą aktualizacją. Ósemka to przede wszystkim duża zmiana technologiczna, platforma jest kompatybilna z PHP. 8 i 8.1, a Symfony została zaktualizowana do wersji 4.4.
Na początku uwaga związana ze zmianą nazewnictwa. Poprzednia wersja główna nosiła oznaczenie 1.7, a kolejne wydania rozszerzono do czterech cyfr np. 1.7.8.1. Teraz PrestaShop 8.0.0 oznacza wersję ósmą systemu, druga cyfra opisuje przyrostowe aktualizacje wydania głównego, cyfra ostatnia oznaczać będzie numer łatki.
Przegląd nowych funkcjonalności PrestaShop 8
Ósemka wprowadza funkcje, których celem jest usprawnienie zarządzania sklepem, poprawę wydajności i bezpieczeństwa. Sprawdźmy, jakie najważniejsze zmiany przyniosła wersja ósma.
PrestaShop 8: Zarządzanie katalogiem produktów
Nowa strona zarządzania typami produktów ułatwia dodawanie, edytowanie i zarządzanie produktami. W przypadku większej liczby kombinacji są one dzielone na strony. Ładowanie witryny jest dynamiczne, co istotnie zwiększa wydajność strony produktu. W PrestaShop 8 masz również możliwość zbiorczego edytowania wybranych kombinacji, co w praktyce oznacza szybszą edycję produktów. Docelowo ma jeszcze zostać dodana opcja zdefiniowania własnych typów produktów.
Wsparcie dla formatów zdjęć Web i Avif
Wprowadzono nowe funkcjonalności zarządzania zdjęciami oraz łatwiejsze dodawanie zdjęć i filmów, a w miejsce ich usuwania wprowadzono opcję zastępowania. Ponadto PrestaShop 8 wprowadza nowe formaty zdjęć WebP i Avif oraz konwersję istniejących już fotografii do większych liczby formatów. Nowe formaty umożliwiają zmniejszenie rozmiarów plików nawet o połowę bez zauważalnej utraty jakości, zwiększając tempo ładowanie stron, a zatem wydajność sklepu.
Bardziej funkcjonalny multisklep
PrestaShop w wersji ósmej wspiera funkcję multisklepu, czyli zarządzania wieloma sklepami z jednego panelu administratora. Nowa strona produktu umożliwia większą kontrolę nad danymi współdzielonymi między różnymi sklepami. W trybie domyślnym edycja produktu dotyczy tylko jednego sklepu, ale zmianę można zastosować we wszystkich. Kolejnym ułatwieniem jest możliwość szybkiego sprawdzenia, do których sklepów przypisane są produkty, a także możliwość łatwego dodawania lub usuwania produktów ze sklepów.
W zakresie zarządzania magazynem korzystasz z uproszczonej edycji liczby produktów poprzez dodawanie lub odejmowanie od bieżącego stanu. Na nowej stronie produktu zobaczysz, kto edytował zapasy. W dodatku o wiele łatwiej możesz zarządzać teraz cenami, które wraz z regułami cenowymi wyświetlają się osobno. W przypadku etykiet dostępności dla produktów możesz zarządzać nimi dla każdej kombinacji osobno.
Nowe funkcjonalności dla SEO
PrestaShop w wersji 8 przynosi również nowe funkcje dla SEO. Przede wszystkim dodatkowy opis dla kategorii – funkcja dostępna dotąd poprzez moduły zewnętrzne teraz jest dostępna dla wszystkich. Przyspieszysz wprowadzenie opisów dzięki sugestii długości treści – pola tekstowe w sekcji SEO zwierają liczniki znaków, aby nie przekroczyć zalecanej długości tekstu. Do ustawień wyłączonych produktów został dodany kod statusu “410 Gone”. Funkcja ta zapobiega indeksowaniu wycofanych produktów przez roboty wyszukiwarek.
Zwiększone bezpieczeństwo – PrestaShop 8
W zakresie bezpieczeństwa i lepszej wydajności użytkownicy otrzymują w czasie rzeczywistym wskazówki dotyczące siły wybranego hasła. Podczas konfigurowania haseł widzą kolorowy wskaźnik, który informuje – w zależności od polityki haseł sklepu – czy stworzone hasło jest wystarczająco silne. Użytkownicy mogą również wybrać jeden z pięciu poziomów złożoności hasła, zarządzać sesjami logowania klientów i pracowników, zaś administratorzy, przeglądając historię sesji użytkowników, mogą w razie potrzeby rozłączyć ich zdalnie.
Elementem działań podnoszącym wiarygodność komunikacji jest eliminacja sytuacji, gdy wiadomości e-mail mogą zostać oznaczone jako spam poprzez wdrożenie podpisów DKIM. Wyjaśnijmy, że DKIM jest protokołem uwierzytelniania maili wykorzystującym podpisy cyfrowe do weryfikacji pochodzenia i integralności wiadomości. Umożliwia sprawdzenie, czy wiadomość rzeczywiście pochodzi od nadawcy i czy nie została po drodze zmieniona. W ramach działań zwiększających bezpieczeństwo pracownicy mogą mieć podgląd sklepu nawet w trybie przerwy technicznej.
PrestaShop Essentials zwiększa konwersję
Celem (opracowanego we współpracy z wiodącymi graczami z branży internetowej i e-commerce) pakietu funkcji PrestaShop Essentials jest zwiększenie konwersji sklepu. Każdy moduł dotyczy innego kluczowego obszaru: płatności, marketingu, social mediów, automatyzacji i analityki.
- PrestaShop Checkout ułatwia płatności (Express Checkout) z wykorzystaniem kart kredytowych, lokalnych form płatności od klientów z całego świata (190 krajów) bezpośrednio w sklepie. Umożliwia także zwrot pieniędzy bezpośrednio z panelu PrestaShop. Ponadto w oparciu o system 3D Secure PayPal chroni każdą transakcję, zabezpiecza informacje o płatnościach klientów i zapobiega oszustwom w Twoim sklepie.
- PrestaShop Marketing zwiększa widoczność sklepu w Google. Umożliwia synchronizację katalogów produktów z największą wyszukiwarką, udostępnianie produktów w wynikach organicznych na karcie Zakupy, emitowanie reklam na YouTube, w aplikacji Google “Odkrywaj” i innych kanałach Google z poziomu zarządzania kampaniami Performance Max. Do maksymalizacji skuteczności kampani Performacne Max wykorzystuje się uczenie maszynowe.
- PrestaShop Social dla Facebooka i Instagrama umożliwia personalizację reklam, mierzenie skuteczności działań w mediach społecznościowych w oparciu o dynamiczne reklamy łączące interfejsy API Meta Pixel i Conversions. Moduł umożliwia także integrację katalogu bezpośrednio z platformą Facebook i Instagram. Oferuje możliwość personalizacji procesu zakupowego przez czat na żywo (przez Messengera) czy ustawienie automatycznych odpowiedzi, aby podnosić jakość doświadczenia klientów i budować ich lojalność.
- PrestaShop Automation otwiera możliwości personalizacji strategii e-mail marketingu i łączenie innych kanałów komunikacji. Automatyzacja śledzi zachowania potencjalnych klientów. Możesz dzięki temu uruchamiać do nich automatyczne wiadomości, gdy podejmą zdefiniowane wcześniej działania. Możesz także wykorzystać dane klientów, aby docierać do grupy docelowej na podstawie lokalizacji, informacji profilowych czy nawyków zakupowych. Ponadto masz dostęp do gotowych, w pełni konfigurowalnych szablonów mailingów i workflow oraz intuicyjnego kreatora.
- PrestaShop Metrics oferuje dostęp do wskaźników potrzebnych do śledzenia wyników i danych z Google Analytics i PrestaShop w jednym panelu. W dodatku umożliwia analizę sprzedaży i monitoring KPI w czasie rzeczywistym oraz przez przyjazną formę wizualizacji parametrów podejmowanie szybkich decyzji.
***
Pracujesz na starszej wersji platformy PrestaShop i potrzebujesz aktualizacji?
Nie zadowala Cię rozwiązanie, z którego obecnie korzystasz i szukasz alternatywy?
Chcesz rozpocząć sprzedaż internetową i nie wiesz, od czego zacząć? Skontaktuj się z nami