Aktualizacja Prestashop 1.7. do najnowszej wersji Prestashop 8. Ostatni dzwonek!

prestashop_8

PrestaShop w najnowszej wersji 8 jest jeszcze wydajniejsza i bezpieczniejsza. Sprawdź, jakie nowości oferuje ósemka i dlaczego warto rozwijać sklep na tej platformie? Uwaga: w trzecim kwartale 2023 r. kończy się czas na aktualizację poprzedniej wersji platformy.

Presta jest sprawdzonym i najpopularniejszym rozwiązaniem dla średnich firm działających w branży e-commerce. Wersja 1.7. ukazała się w 2016, dlatego PrestaShop 8 z października 2022 r. jest znaczącą aktualizacją. Ósemka to przede wszystkim duża zmiana technologiczna, platforma jest kompatybilna z PHP. 8 i 8.1, a Symfony została zaktualizowana do wersji 4.4.

Na początku uwaga związana ze zmianą nazewnictwa. Poprzednia wersja główna nosiła oznaczenie 1.7, a kolejne wydania rozszerzono do czterech cyfr np. 1.7.8.1. Teraz PrestaShop 8.0.0 oznacza wersję ósmą systemu, druga cyfra opisuje przyrostowe aktualizacje wydania głównego, cyfra ostatnia oznaczać będzie numer łatki.

Przegląd nowych funkcjonalności PrestaShop 8

Ósemka wprowadza funkcje, których celem jest usprawnienie zarządzania sklepem, poprawę wydajności i bezpieczeństwa. Sprawdźmy, jakie najważniejsze zmiany przyniosła wersja ósma.

PrestaShop 8: Zarządzanie katalogiem produktów

Nowa strona zarządzania typami produktów ułatwia dodawanie, edytowanie i zarządzanie produktami. W przypadku większej liczby kombinacji są one dzielone na strony. Ładowanie witryny jest dynamiczne, co istotnie zwiększa wydajność strony produktu. W PrestaShop 8 masz również możliwość zbiorczego edytowania wybranych kombinacji, co w praktyce oznacza szybszą edycję produktów. Docelowo ma jeszcze zostać dodana opcja zdefiniowania własnych typów produktów.

Wsparcie dla formatów zdjęć Web i Avif

Wprowadzono nowe funkcjonalności zarządzania zdjęciami oraz łatwiejsze dodawanie zdjęć i filmów, a w miejsce ich usuwania wprowadzono opcję zastępowania. Ponadto PrestaShop 8 wprowadza nowe formaty zdjęć WebP i Avif oraz konwersję istniejących już fotografii do większych liczby formatów. Nowe formaty umożliwiają zmniejszenie rozmiarów plików nawet o połowę bez zauważalnej utraty jakości, zwiększając tempo ładowanie stron, a zatem wydajność sklepu.

Bardziej funkcjonalny multisklep

PrestaShop w wersji ósmej wspiera funkcję multisklepu, czyli zarządzania wieloma sklepami z jednego panelu administratora. Nowa strona produktu umożliwia większą kontrolę nad danymi współdzielonymi między różnymi sklepami. W trybie domyślnym edycja produktu dotyczy tylko jednego sklepu, ale zmianę można zastosować we wszystkich. Kolejnym ułatwieniem jest możliwość szybkiego sprawdzenia, do których sklepów przypisane są produkty, a także możliwość łatwego dodawania lub usuwania produktów ze sklepów.

W zakresie zarządzania magazynem korzystasz z uproszczonej edycji liczby produktów poprzez dodawanie lub odejmowanie od bieżącego stanu. Na nowej stronie produktu zobaczysz, kto edytował zapasy. W dodatku o wiele łatwiej możesz zarządzać teraz cenami, które wraz z regułami cenowymi wyświetlają się osobno. W przypadku etykiet dostępności dla produktów możesz zarządzać nimi dla każdej kombinacji osobno.

Nowe funkcjonalności dla SEO

PrestaShop w wersji 8 przynosi również nowe funkcje dla SEO. Przede wszystkim dodatkowy opis dla kategorii – funkcja dostępna dotąd poprzez moduły zewnętrzne teraz jest dostępna dla wszystkich. Przyspieszysz wprowadzenie opisów dzięki sugestii długości treści – pola tekstowe w sekcji SEO zwierają liczniki znaków, aby nie przekroczyć zalecanej długości tekstu. Do ustawień wyłączonych produktów został dodany kod statusu “410 Gone”. Funkcja ta zapobiega indeksowaniu wycofanych produktów przez roboty wyszukiwarek.

Zwiększone bezpieczeństwo – PrestaShop 8

W zakresie bezpieczeństwa i lepszej wydajności użytkownicy otrzymują w czasie rzeczywistym wskazówki dotyczące siły wybranego hasła. Podczas konfigurowania haseł widzą kolorowy wskaźnik, który informuje – w zależności od polityki haseł sklepu – czy stworzone hasło jest wystarczająco silne. Użytkownicy mogą również wybrać jeden z pięciu poziomów złożoności hasła, zarządzać sesjami logowania klientów i pracowników, zaś administratorzy, przeglądając historię sesji użytkowników, mogą w razie potrzeby rozłączyć ich zdalnie.

Elementem działań podnoszącym wiarygodność komunikacji jest eliminacja sytuacji, gdy wiadomości e-mail mogą zostać oznaczone jako spam poprzez wdrożenie podpisów DKIM. Wyjaśnijmy, że DKIM jest protokołem uwierzytelniania maili wykorzystującym podpisy cyfrowe do weryfikacji pochodzenia i integralności wiadomości. Umożliwia sprawdzenie, czy wiadomość rzeczywiście pochodzi od nadawcy i czy nie została po drodze zmieniona. W ramach działań zwiększających bezpieczeństwo pracownicy mogą mieć podgląd sklepu nawet w trybie przerwy technicznej.

PrestaShop Essentials zwiększa konwersję

Celem (opracowanego we współpracy z wiodącymi graczami z branży internetowej i e-commerce) pakietu funkcji PrestaShop Essentials jest zwiększenie konwersji sklepu. Każdy moduł dotyczy innego kluczowego obszaru: płatności, marketingu, social mediów, automatyzacji i analityki.

***

 

Pracujesz na starszej wersji platformy PrestaShop i potrzebujesz aktualizacji?
Nie zadowala Cię rozwiązanie, z którego obecnie korzystasz i szukasz alternatywy?

Chcesz rozpocząć sprzedaż internetową i nie wiesz, od czego zacząć? Skontaktuj się z nami

 

Mateusz Jeżyk

COO

Advisor photo

Potrzebujesz profesjonalnych rozwiązań?

Wskażę Ci skuteczne e-działania, dopasowane do Twojej branży.

Bezpłatna konsultacja 👋

Zobacz inne wpisy

Zobacz wszystkie