Strategia
Początkowo wspólnie z AT Outlet postawiliśmy na intensywne wykorzystanie reklam graficznych, aby wzbudzić zainteresowanie odbiorców i ugruntować pozytywny wizerunek marki na Allegro. Następnie, skupilliśmy się na reklamach w wynikach wyszukiwania, utrzymując jednocześnie rentowne kampanie graficzne na niższym budżecie.
Kampanie reklamowe zorientowane na wyniki wyszukiwania były systematycznie analizowane i optymalizowane, biorąc pod uwagę skuteczność poszczególnych produktów, stawki za kliknięcie (CPC), trafność dopasowania do zapytań wyszukiwania oraz popularność ofert. Proces ten był oparty na dokładnych i szczegółowych raportach z przeprowadzonych kampanii.
Krok po kroku… Jak tego dokonaliśmy?
- Z sukcesem zainicjowaliśmy obecność marki AT Outlet na platformie Allegro, prezentując asortyment w przemyślany sposób — z podziałem na kategorie, marki i przedziały cenowe. Wprowadziliśmy również Tagi Ofertowe, znacząco ulepszając nawigację po sklepie.
- Wdrożyliśmy specjalistyczne oprogramowanie zewnętrzne do zarządzania obsługą klienta, co zdecydowanie przyspieszyło czas reakcji na zapytania i zwiększyło efektywność w rozwiązywaniu wątpliwości klientów związanych z produktami oraz logistyką.
- Podjęliśmy również kroki mające na celu zwiększenie atrakcyjności produktów AT Outlet, poprzez udoskonalenie ich opisów i grafik. Wprowadzenie większej liczby wariantów produktów umożliwiło klientom lepsze dopasowanie zakupów do indywidualnych potrzeb technicznych i budżetowych.
- AT Outlet koncentruje się teraz na rozbudowie oferty, dostosowując ją do aktualnych trendów rynkowych i zapewniając dostępność najbardziej pożądanych marek. Wspólnie dbamy o to, aby na kluczowych pozycjach asortymentowych utrzymywać odpowiedni poziom zapasów magazynowych, co przekłada się na wzrost sprzedaży i pozwala efektywnie zarządzać kampaniami promocyjnymi skierowanymi na najbardziej popularne produkty.
Wprowadzenie regularnych spotkań statusowych okazało się znakomitą decyzją, ponieważ umożliwia nam to nie tylko głębsze wzajemne poznanie, ale również lepsze zrozumienie bieżących działań naszego Klienta, w tym planowania zakupów oraz strategii poszerzania oferty. Dzięki temu, AT Outlet jest w stanie wyprzedzać pewne działania rynkowe oraz szybko reagować na aktualny popyt na platformie Allegro. Pozwala nam to również na dokładniejsze dostosowanie się do modelu biznesowego Klienta i efektywne przeniesienie go na pole marketplace.
Bartek Kobylański
Marketplace Specialist, Sales Intelligence
Rezultaty naszej współpracy
- Usprawnienie zarządzania komentarzami klientów oraz wprowadzenie regularności w wysyłce towarów znacząco podniosło jakość sprzedaży. Te zmiany przyczyniły się nie tylko do zachowania prestiżowego statusu SMART Sprzedawcy, ale również wzmocniły zaufanie klientów do marki AT Outlet.
- Nasz klient osiągnął imponujący wynik, plasując się w czołowej trzydziestce największych sprzedawców w kategorii używanych laptopów na Allegro już w pierwszym kwartale naszej współpracy. Co więcej, w segmencie używanych telefonów marki Apple, udało się osiągnąć czwartą pozycję.
Efekty w liczbach
wzrost sprzedaży produktów AT Outlet na Allegro
w porównaniu z poprzednim kwartałem.o tyle wzrosła sprzedaż w ciągu miesiąca
porównując z okresem przed rozpoczęciem współpracy.Plany na przyszłość
Obecnie AT Outlet przygotowuje się do wejścia na platformę Amazon – na rynek włoski i niemiecki, gdzie estymacje pokazały ogromny potencjał sprzedaży i zapotrzebowanie na produkty naszego Klienta.