Historia
Nie boimy się podejmować nowych wyzwań
Challenge polegał na stworzeniu bardzo spersonalizowanego kreatora, w którym użytkownik samodzielnie zaprojektuje nowy wygląd ubrań w sklepie DIWU, a znoszonych już rzeczy – w sklepie UPDIWU. Zadanie to było niełatwe do wykonania z technologicznego punktu widzenia, dlatego nasz Klient poprosił nas o pomoc.
JAK PODESZLIŚMY DO TEGO ZADANIA?
Czy jest możliwe stworzenie sklepu, w którym klienci mogą odnowić swoje używane ubrania?
Oczywiście, że tak. Dla nas nie ma rzeczy niemożliwych!
Dlatego stworzyliśmy całkiem nowy plan i technologię, która znacznie ułatwiła i przede wszystkim przyspieszyła cały proces przerabiania ubrań. Odradziliśmy też naszemu Klientowi nieefektywne rozwiązania, które były dotychczas wprowadzone, co przyczyniło się do spójności obu sklepów.
Nowe sklepy internetowe DIWU i UPDIWU zostały stworzone na platformie Presta 1.7. Na podstawie szczegółowej rozmowy z Klientem przygotowaliśmy plan działania oraz zaprojektowaliśmy autorską wtyczkę do tej platformy. Po skonfrontowaniu potrzeb, celów i zasobów Klienta z możliwościami, jakie dają aktualne rozwiązania rynkowe, nasz wybór padł na PrestaShop 1.7. Rozwiązanie to pozwoliło zrealizować wszystkie z założeń projektu w tym wdrożenie indywidualnych funkcjonalności, a co równie ważne, było kompatybilne z systemami reklamowymi.
Jako etyczna marka, posiadająca certyfikat GOTS, jesteśmy świadomi, jak odpowiedzialny jest to projekt. Na szczęście, dzięki marce Sales Intelligence należącej do Digitree Group, nasza strona internetowa nabrała nowoczesności. Do tego nowatorskie i autorskie kreatory do personalizacji odzieży zostały stworzone w sposób intuicyjny i precyzyjny w obsłudze. Produkty, jakie oferuje sklep DIWU, nadają się do upcycklingu w sklepie UPDIWU. Wszystko, co zostało stworzone w trakcie naszej współpracy, spowodowało, że oba produkty są ze sobą spójne i wpisują się w gospodarkę obiegu zamkniętego, a co najważniejsze w jej cyrkularność.
Katarzyna Ślęzak
Co-founder UPDIWU, DIWU, KNKKANAKA
EFEKTY
- Przyspieszyliśmy proces składania zamówienia. Użytkownik już w pierwszych krokach wie, czy jego produkt nadaje się do przeróbki. Wcześniej musiał wysłać ubranie do sklepu, aby otrzymać informację zwrotną, czy DIY jest możliwe do wykonania, a to znacznie wydłużało proces przeróbki.
- Zagwarantowaliśmy klientom pozytywne doświadczenia na stronie. Stworzyliśmy intuicyjny edytor, w którym klienci samodzielnie przerabiają swoje ubrania, a efekt przeróbki widzą od razu w podglądzie.
- Dbamy o środowisko (nie tylko te technologiczne)Projekt redukuje ilość nowych produktów, pojawiających się na Ziemi. Upcykling staje się więc nowym, głównym rozwiązaniem, a sklepy naszego Klienta wpisują się w gospodarkę obiegu zamkniętego tzw. cyrkularność, gdzie każdy produkt wytworzony w sposób etyczny z poszanowaniem praw pracownika i środowiska nadaje się do upcyklingu. Produkty takie dłużej pozostają w obiegu, co zmniejsza ilość wyrzucanych ubrań na wysypisko śmieci.