Dopiero zaczynasz swoją sprzedaż na Allegro? A może jesteś w trakcie skalowania swojego biznesu? W obu przypadkach inwestycja w Allegro Ads będzie bardzo dobrym posunięciem. Ważne jest, byś odpowiednio dobierał formaty reklamowe względem postanowionych sobie celów. Więcej o doborze konkretnych form promocji w zależności od fazy obecności na Allegro pisaliśmy w jednym z naszych wpisów.
Allegro Ads — co to jest?
Allegro Ads jest systemem, w którym masz możliwość stworzenia reklam swoich ofert na Allegro i w serwisach partnerskich. Reklamy rozliczane są w modelu:
- CPC (cost per click) – płacisz wtedy, gdy użytkownik kliknie w Twoją reklamę. Ten model używany jest w reklamach ofert sponsorowanych.
- CPM (cost per mile) – płacisz za 1 000 odsłon Twojej reklamy. Ten model używany jest w reklamach graficznych.
Allegro Ads pozwoli Ci wypromować Twoje oferty w najpopularniejszych miejscach na Allegro. Dzięki temu będziesz w stanie zwiększyć ruch na swoim koncie, a w konsekwencji tego zwiększyć swoją sprzedaż. Wykorzystując reklamy graficzne — Allegro Ads, zaczniesz budować świadomość swojej marki już w pierwszej fazie obecności na Allegro, a także lojalizować swoich kupujących wtedy, gdy Twoje konto będzie działać już na pełnych obrotach!
Allegro Ads — formaty reklamowe, miejsca emisji oraz ich podział
Oferty sponsorowane
Odpowiadają za wzrost sprzedaży promowanych ofert. Wybierając ten format, masz możliwość wyboru 4 sposobów:
- Reklamowanie wszystkich ofert – jest to forma promocji, która wymaga najmniejszego zaangażowania.
- Reklamowanie bestsellerów – jest to forma promocji, która pozwoli na wyłonienie 10% najlepiej sprzedających się produktów na Twoim koncie oraz zaplanowanie kampanii skierowanych na nie. Uwaga! Możesz wybrać, czy chcesz reklamować bestsellery ze wszystkich kategorii, czy tylko z jednej konkretnej.
- Reklamowanie według reguł – jest to forma promocji, w której będziesz mógł promować oferty względem kategorii produktowej, ceny minimalnej, ceny maksymalnej lub frazy zawartej w tytule oferty. Uwaga! Jeśli wybierzesz np. filtrowanie po kategorii, to wraz z wystawieniem nowego produktu w tej kategorii, pojawi się on automatycznie w tej grupie reklam.
- Reklamowanie poprzez ręczny wybór ofert – jest to forma promocji, w której wybierasz samodzielnie oferty, które chcesz promować
Wybierając kampanie Ofert sponsorowanych, masz do wyboru aż 6 miejsc emisji:
- Wyniki wyszukiwania – wybrane przez Ciebie oferty pojawią się na liście wyszukiwania na Allegro (1. i 2. pozycja wyszukiwania).
- Lewa kolumna – wybrane przez Ciebie oferty pojawią się w lewej kolumnie poniżej wyboru parametrów. To miejsce emisji działa jako remarketing.
- Strona oferty – wybrane przez Ciebie oferty pojawią się na samym dole karty produktu z tej samej kategorii,
- Pozostałe miejsca emisji (strona główna, strona kategorii, inne miejsca).
- Google Ads – wybrane przez Ciebie oferty pokażą się w wynikach produktowych w wyszukiwarce Google wtedy, gdy użytkownik wpisze w Google zapytanie, które powiązane będzie z Twoją ofertą.
- Sieć reklamowa (serwisy partnerskie) – wybrane przez Ciebie oferty wyświetlą się na serwisach partnerskich Allegro tym użytkownikom, którzy w przeszłości sprawdzali produkty podobne do Twoich w serwisie Allegro.pl.
Reklama graficzna
Odpowiada za wzrost sprzedaży oraz budowanie świadomości marki. Korzystając z reklamy graficznej, masz możliwość wybranie jednego z 3 typów reklam:
1. Reklama szablonowa – oparta na szablonie, który składa się z logo marki, krótkiego tekstu reklamowego oraz na 2 produktach. Uwaga! Do kampanii wybrać możesz do 15 produktów, jednak jednorazowo pojawiają się jedynie 2 produkty z tej puli.W reklamie szablonowej masz do wyboru dwa zasięgi kategorii reklamy – precyzyjny oraz rozszerzony. Wybierając kampanie reklamy szablonowej, masz do wyboru aż 3 miejsca emisji:
- Showcase na stronie głównej Allegro – reklama pojawi się na stronie głównej Allegro jako jeden z 5 bannerów w oparciu o to, czego w przeszłości szukali użytkownicy.
- Wyniki wyszukiwania i stronę oferty – wybrane przez Ciebie oferty pojawiać się będą na nad listą wyszukiwania oraz na samym dole karty produktowej, na podstawie dopasowania Twojej reklamy do zapytania (za pomocą słów kluczowych).
- Lewą kolumnę na liście ofert – Twoja reklama pojawi się w lewej kolumnie poniżej wyboru parametrów. To miejsce emisji działa jako remarketing.
2. Reklama bannerowa – oparta na bannerze displayowym. Składa się z dwóch bannerów – jeden z nich wyświetla się w widoku desktop, a drugi w widoku mobile. Twoja reklama pojawiać się będzie w tych kategoriach (lub podkategoriach), które wskażesz przy tworzeniu reklam. Możesz ich wybrać maksymalnie 15. Dodatkowo musisz określić:
- słowa kluczowe (reklama wyświetli się, gdy któryś z użytkowników użyje podanych słów przy wyszukiwaniu produktu),
- słowa wykluczające (ograniczą wyświetlanie reklamy wśród tych zapytań, które nie są dla Ciebie interesujące).Reklama bannerowa pojawia się w wynikach wyszukiwania i stronie oferty.
3. Reklama na stronie głównej – oparta na bannerze displayowym, wykorzystującym showcase. Składa się z dwóch bannerów – jeden z nich wyświetla się w widoku desktop, a drugi w widoku mobile. Twoja reklama pojawi się w tych kategoriach (lub podkategoriach), które wskażesz przy tworzeniu reklam. Możesz ich wybrać maksymalnie 15.
Facebook Ads
Odpowiada za dotarcie do osób, które potencjalnie mogą być zainteresowane Twoimi produktami. Wybór ofert do kampanii Facebook Ads możliwy jest na 3 sposoby:
- Reklamowanie wszystkich ofert
- Reklamowanie według reguł
- Reklamowanie poprzez ręczny wybór ofert
Wybierając Facebook Ads do promocji swoich ofert, Facebook samodzielnie wybierze miejsca emisji, w których wyświetli reklamę Twojego produktu. Ponadto będzie starał się osiągnąć jak największą liczbę kliknięć w reklamę.
Allegro Ads Express – czym jest i dla kogo jest dedykowane?
Ads Express to doskonały wybór dla osób, które chcą w łatwy sposób reklamować swoje oferty na Allegro. Ustawienie kampanii Ads Express jest bardziej ograniczone względem tradycyjnych reklam Allegro Ads. Wystarczy tutaj podać swój budżet dzienny, a następnie Allegro automatycznie wybierze do kampanii te oferty, które mają największy potencjał sprzedażowy.
Najczęściej wykorzystywany jest przez tych sprzedawców, którzy chcą sprawdzić możliwości promowania się na Allegro, a nie mają zbyt wiele czasu na stałe doglądanie i optymalizowanie swoich kampanii. Korzystanie z Allegro Ads Express może przynieść dobre wyniki, jednak tylko w perspektywie długookresowej. Chcąc zminimalizować koszty, a maksymalizować sprzedaż koniecznym jest optymalizowanie kampanii, testowanie i wybór najbardziej rentownych miejsc emisji. Jeśli chcesz zwiększyć widoczność nowych produktów, które wprowadziłeś do swojej oferty – Ads Express może okazać się dobrym początkiem. Pamiętaj jednak, że wraz z rozwojem swojego konta i zwiększaniem sprzedaży, lepszą alternatywą jest korzystanie z panelu Allegro Ads.
Allegro Ads vs. aplikacja mobilna – które formaty wyświetlają się w aplikacji Allegro?
Aplikacja mobilna Allegro generuje blisko 70% ruchu w skali całego serwisu. Dlatego tak ważne jest, by przy tworzeniu reklam zwrócić uwagę na to, w jakie miejsca emisji je kierujemy.
Oferty sponsorowane – wybierając kampanie ofert sponsorowanych strona główna (pozostałe miejsca emisji), strona oferty oraz wyniki wyszukiwania (1. i 2. miejsce na listingu oraz pomiędzy wynikami wyszukiwań – co 7 miejsc), Twoja reklama pokaże się również użytkownikom aplikacji mobilnych.
Reklamy graficzne – strona główna oraz wyniki wyszukiwania (ponad listą wyników wyszukiwania – np. przy reklamach bannerowych) pozwalają na wyświetlanie Twoich reklam na smartfonach.
Allegro Ads – czy gra warta jest świeczki?
Na pytanie „czy warto?” odpowiedź jest jedna – zdecydowanie tak! Mamy na to kilka argumentów:
Odpowiednie dobrana strategia mediowa jest podstawą działań z Allegro Ads. Jeśli zamierzasz korzystać tylko z grup automatycznych bądź reklamować cały asortyment w ramach 1 grupy reklam – wyniki Twoich prac mogą być niesatysfakcjonujące. Dzięki odpowiednio dobranej strategii mediowej jesteś w stanie przeprowadzać dobrze sprzedające kampanie, które wraz z upływem czasu generować będą wyższą sprzedaż przy niższych kosztach.
Chcesz reklamować się na Allegro Ads?
Skontaktuj się z nami: [email protected]