Allegro to doskonałe miejsce na kolejny kanał sprzedaży w Internecie. Chcąc wyróżnić się na tle konkurencji, musisz mieć świadomość, że zachowania i oczekiwania użytkowników na Allegro mogą nieco różnić się od innych popularnych marketplace’ów czy własnego sklepu internetowego. Chcąc generować wysoką sprzedaż, musisz zadbać o kilka podstawowych elementów.
Zakładka „Sklep”, czyli jak zadbać o pozytywne odczucia klienta podczas ścieżki zakupowej
Zakładka Twój Sklep dostępna jest dla sprzedających, którzy korzystają z jednego z trzech abonamentów – podstawowego, profesjonalnego lub eksperckiego. Sklep na Allegro to dodatkowa przestrzeń, która służy jako Twój dedykowany landing page. To właśnie w tym miejscu możesz zaprezentować swoje oferty w atrakcyjny sposób!
Na co zwrócić uwagę, by efektywnie wykorzystywać przestrzeń „Twój Sklep na Allegro”?
- Umieść serie produktów, opartych na kluczowych markach lub podkategoriach produktowych.
- Stwórz master bannera, który jest spójny z profilem Twojej działalności oraz Twoją identyfikacją wizualną.
- Stwórz bannery (na liście ofert, pionowych), które odnoszą się do konkretnych akcji promocyjnych bądź kategorii produktowych,
- Zadbaj o odpowiedni dobór oraz układ karuzeli produktowych, zgodnie z przyjętą strategią.
Opisy produktowe – wartość sama w sobie
Prawdą jest, że wyszukując interesujący nas produkt na Allegro, jesteśmy częściowo zdecydowani na zakup. Często jednak między wejściem na kartę produktową a finalizacją zakupu pojawia się moment zawahania, który powoduje, że klienci porzucają swój koszyk. Czasem dzieje się tak ze względu na zbyt małą ilość informacji, zbyt dużą ilość niewiadomych lub brak wymiernych korzyści z posiadania tego produktu.
Na co zwrócić uwagę, by zachęcić Allegrowicza do finalizacji zakupu po przeczytaniu opisu?
- Zadbaj o atrakcyjny oraz czytelny układ opisów produktowych,
- Spraw, by oprócz informacji podstawowych o produkcie znalazł się również rich content,
- Korzystaj z typów nagłówków – wyróżniaj w ten sposób kolejne segmenty, by Twoi kupujący mogli szybciej znaleźć te informacje, które są dla nich ważne,
Zadbaj o język korzyści – niech użytkownik po przeczytaniu opisu produktowego będzie widział realną wartość dodaną z posiadania tego produktu.
Asortyment i jego prezentacja, bo diabeł tkwi w szczegółach
Jeśli jesteś sprzedawcą, to doskonale wiesz, że możliwość zakupu kilku produktów w jednym sklepie to bardzo ważna determinanta zakupowa dla kupujących. Użytkownicy na Allegro często stoją przed wyborem dokonania zakupu produktu od jednego z kilkudziesięciu sprzedawców – pora na zastanowienie się, w czym Twoja oferta jest lepsza od konkurencji. Może oferujesz większą ilość wariantów danego produktu? A może tworzysz zestawy produktowe i multipaki? Każdy ze sprzedawców na Allegro, który chce efektywnie wykorzystać ten kanał sprzedaży, powinien zadbać o atrakcyjną ofertę produktową oraz jej prezentację.
Na co zwrócić uwagę, by efektywnie dobrać asortyment oraz stworzyć wartościowy content, który wspomaga pozycjonowanie organiczne Twoich ofert?
- Stwórz strategię produktową, która oparta będzie na oczekiwaniach nabywców na Allegro.
- Dbaj o to, by oferowane przez Ciebie produkty były stale dostępne dla kupujących.
- Wprowadź wielowariantowość – niech Twoi klienci mają możliwość szybszego przechodzenia między produktami, które są ze sobą połączone (np. różne kolory lub pojemności).
- Dobierz słowa kluczowe, które zastosujesz w tytule oferty,
- Dodaj atrakcyjny main visual oraz zdjęcia produktowe,
Uzupełnij wszystkie możliwe parametry, po których użytkownicy Allegro mogą filtrować listingi.
Udogodnienia dla kupujących – niech Twoi klienci zauważą dodatkową korzyść wybierając Ciebie jako sprzedawcę
Chcąc dokonać zakupu, kupujący często zwracają uwagę na udogodnienia, które oferuje im dany sprzedawca. Jeśli jeden z nich oferuje im darmową dostawę, a drugi nie, jest większe prawdopodobieństwo, że sfinalizują swój zakup u pierwszego z nich. Klienci lubią robić tzw. szybkie zakupy, które pojawią się u nich w ekspresowym tempie. Jako sprzedawca doskonale wiesz, co jest najważniejsze dla Twoich klientów, jednak na Allegro istnieje kilka kluczowych kwestii, które sprawiają, że użytkownicy dokonują zakupu u konkretnego sprzedawcy.
Co jest ważne dla kupujących i co wpływa na finalizację przez nich zakupu?
- Zapewnij swoim kupującym szybką dostawę. Zadbaj o to, by produkty docierały do nich następnego dnia. Możesz też ustawić godzinę graniczną dla zamówień, które dostarczone będą następnego dnia.
- Zaoferuj swoim kupującym różne formy dostawy. Niektóre osoby preferują otrzymywać zamówienia kurierem, a inni odbierać paczki w paczkomacie lub w punkcie odbioru.
- Zaproponuj swoim klientom darmową dostawę i zwrot w ramach Allegro Smart – już 5 milionów kupujących na Allegro korzysta z dostaw w ramach Allegro Smart, co odpowiada ponad 35% wszystkich aktywnych kupujących na platformie.
- Polecenia zakupu oraz profesjonalna obsługa klienta – powracający kupujący na Allegro dokonują średnio 4x więcej transakcji niż nowi. Jeśli zależy Ci na lojalizacji kupujących i skalowaniu biznesu, zadbaj o to, by zarówno obsługa zamówienia, jak i obsługa posprzedażowa były na najwyższym poziomie.
Jeśli masz możliwość, zaproponuj swoim klientom usługi dodatkowe (np. pakowanie zamówienia na prezent).
Zadbaj o wysoką jakość sprzedaży i zwiększaj swoją sprzedaż
Dbając o wszystkie elementy, które przedstawiliśmy, będziesz na dobrej drodze do tworzenia pozytywnych doświadczeń u klientów, które przełożą się na ich decyzje zakupowe oraz Twoją sprzedaż. Prowadź swój biznes na Allegro świadomie i odpowiedzialnie!