Landing page’e w e-commerce

Landing page’e zyskują coraz większą popularność wśród firm usługowych i kierujących oferty do klientów B2B. W tyle zostały sklepy e-commerce, które nie są do końca przekonane co do wykorzystywania stron docelowych. Jak stworzyć dobry landing page dla Twojego sklepu i dlaczego to się opłaca? Wszystkiego dowiesz się z tego artykułu

Landing page’e zyskują coraz większą popularność wśród firm usługowych i kierujących oferty do klientów B2B. W tyle zostały sklepy e-commerce, które nie są do końca przekonane co do wykorzystywania stron docelowych. Jak stworzyć dobry landing page dla Twojego sklepu i dlaczego to się opłaca? Wszystkiego dowiesz się z tego artykułu

Czym jest landing page?

Landing page, to strona, na którą trafia klient po kliknięciu linku w poście, reklamie, czy miejscu na Twojej stronie. Ma za zadanie nakłonić potencjalnego klienta do wykonania pożądanej przez Ciebie akcji. Może być nią na przykład kupno produktu, czy też zapis do newslettera. 

Dla stron docelowych charakterystyczny jest ich wygląd. Nie powinny one zawierać menu nawigacyjnego i najlepiej gdyby były osobną stroną. Dzięki temu klient jest w pełni skupiony na działaniu, jakie chcesz, aby wykonał. 

Wiąże się z tym obecność call to action. W ten sposób najłatwiej dasz mu do zrozumienia, czego od niego oczekujesz. Pamiętaj, że na landing page’u możesz zawrzeć tylko jedno CTA, aby potencjalny klient się nie rozproszył. Zwiększysz wtedy szansę przykładowo na zakup Twojego produktu. 

Dlaczego warto korzystać z landing page’y?

Przede wszystkim landing page’e to genialny sposób na zwiększenie konwersji i jej monitorowanie. Nie musimy tworzyć jednej strony docelowej dla wszystkich klientów. Możemy je personalizować i dzięki temu jeszcze bardziej dopasować się do odbiorcy. Wyobraźmy sobie, że prowadzisz sklep z grami planszowymi, a w ofercie masz gry dla dzieci, młodzieży i dorosłych. 

Możesz wtedy spersonalizować landing page na podstawie wieku odwiedzających lub tego, czy są rodzicami. Wtedy rodzicom, na stronie docelowej możesz przedstawiać gry planszowe dla dzieci i młodzieży, a na przykład studentom już te dla dorosłych. 

Trafiasz wtedy do potrzeb klientów, przez przedstawianie im produktów, które są dla nich wartościowe. 

To nie wszystko. Dzięki landing page’om możesz sprawdzić, co działa dla Ciebie najlepiej. Przetestuj jaki układ grafik, kolory i call to action sprzedają najwięcej i dzięki temu w pełni wykorzystaj możliwości stron docelowych. 

Jeżeli nie potrafisz samemu zbudować landing page’a to nic straconego. W internecie znajdziesz wiele landing page builderów, które są rozwiązaniem Twoich problemów. Jednym z nich jest Landingi. Posiada interfejs drag and drop, dzięki czemu nie musisz umieć kodować. Dodatkowo ma wiele gotowych szablonów, co sprawi, że nawet nie będąc grafikiem stworzysz ładnie wyglądający landing.

Jak stworzyć konwertujący landing page?

Po pierwsze: zaprojektuj wygląd landing page’a lub, jeśli używasz landing page buildera, wybierz gotowy szablon. Układ strony docelowej jest szczególnie ważny. Musisz zwrócić uwagę odbiorcy na call to action. Aby uzyskać ten efekt, ułóż pozostałe elementy w taki sposób, żeby nie przyćmiewały CTA.

Po drugie: wymyśl call to action. Musi być chwytliwe, i nakłaniać odbiorcę do wykonania pożądanej przez Ciebie akcji. Zadbaj o jego odpowiednią długość. Zbyt wiele znaków sprawi, że będzie ciężkie w odbiorze, i tym samym odpychające. Pamiętaj też o jego odpowiedniej formie osobowej. Weźmy na przykład zapis do newslettera. Lepszym pomysłem jest napisanie “chcę dołączyć do newslettera” niż „dołącz do newslettera”. 

Call to action powinno przedstawiać odbiorcy wartość, jaką uzyska przez wykonanie pożądanej akcji. Trzymając się przykładu newslettera, możesz napisać o tym, że otrzyma dzięki niemu wiedzę lub specjalne oferty.

Po trzecie: zaprojektuj oprawę graficzną landing page’a. Jeśli tworzysz stronę docelową, korzystając z gotowego szablonu, możesz po prostu dodać elementy charakterystyczne dla Twojej marki.

Korzystaj z odpowiednich kolorów, pasujących do Twojej oferty lub barw sklepu. Używaj grafik, które nie tylko ładnie wyglądają, ale też nawiązują do produktu lub usługi, którą promujesz. 

Przykład landing page’a z branży e-commerce.

Mamy dla Ciebie inspirację, aby łatwiej było Ci stworzyć konwertujący landing page. 

Wedel

Ten landing page został stworzony w celu promocji konkursu Wedla. Zwróć uwagę w jaki sposób autor wyróżnił najważniejsze informacje. Czas trwania oraz przecisk są w odmiennym kolorze niż cała reszta strony. 

Call to action „wygraj czas na przyjemność” genialnie nawiązuje nie tylko do samej czekolady, z której chyba każdy ową przyjemność czerpie, ale też do nagród konkursu mogących ją dostarczyć. 

Dodatkowy atutem jest to, że strona docelowa powstała na osobnej domenie. Cała strona jest stworzona tylko i wyłącznie w celach konkursowych, co nie pozwala odbiorcy na rozproszenie się i przejście w zakątki niezwiązane z reklamowaną akcją. 

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że po naszym pordaniku uda Ci się stworzyć konwertujący landing page, co jest niezwykle proste, dzięki istniejącym na rynku dedykowanym rozwiązaniom, typu Landingi, do tworzenia Landing Page’y Tego typu landing page buildery pozwolą Ci na budowę idealnego landing page’a oraz jego personalizację, dostosowanie do urządzeń mobilnych, a nawet podpięcie systemu płatności.  

Mateusz Jeżyk

COO

Advisor photo

Potrzebujesz profesjonalnych rozwiązań?

Wskażę Ci skuteczne e-działania, dopasowane do Twojej branży.

Bezpłatna konsultacja 👋

Zobacz inne wpisy

Zobacz wszystkie