Kampanie Performance Max stawiają cele biznesowe na pierwszym miejscu i umożliwiają naszej automatyzacji przede wszystkim ukierunkowanie na cele biznesowe. Ma to kluczowe znaczenie, aby zmaksymalizować skuteczność Google Ads!
Nie jest tajemnicą, że w ostatnich latach sklepy e-commerce zyskały dużą popularność. Według badania E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska, obecnie ok. 80% Polaków robi zakupy w sieci – jest to wzrost o 24 punkty procentowe w porównaniu do 2018 roku. Jednocześnie ścieżka klienta do dokonania zakupu bardzo się wydłużyła. Konsument potrzebuje kilku, a nawet kilkunastu punktów styku z daną marką, aby podjąć decyzję dotyczącą kupna danego produktu lub usługi. W tak dynamicznym środowisku e-sprzedaży zachowania klientów są coraz trudniejsze do przewidzenia, a w opracowaniu skutecznej kampanii reklamowej może pomóc Ci jedynie algorytm, który analizuje i uczy się zachowań klientów. Właśnie w związku ze zmianami zachodzącymi w zachowaniu e-konsumentów z końcem 2021 roku do systemu reklamowego Google Ads dołączył nowy typ kampanii – kampania Performance Max. Na czym to polega i czy sprawdzi się w Twoim biznesie? Przeczytaj.
Kampania Performance Max – czym jest?
Performance Max to nowy typ kampanii w Google Ads, który inteligentnie wykorzystuje systemy uczące się, aby automatycznie i skutecznie zrealizować ustawione na koncie reklamowym cele. Machine learning nie jest co prawda nowością w środowisku Google Ads, ponieważ wiele kampanii wykorzystywało już wcześniej automatyzację (np. do optymalizacji wprowadzanych do systemu nagłówków, treści i banerów), aby bardziej dopasować komunikację do preferencji konkretnego odbiorcy.
Kampania Performance Max jest jednak bardziej zaawansowana. Wyróżnia się tym, że gwarantuje optymalizację reklam w wielu kanałach jednocześnie. Dzięki temu masz dostęp do wszystkich zasobów reklamowych Google w jednym miejscu. Można powiedzieć, że to prawdziwe centrum dowodzenia swoimi kampaniami w Google. Tworząc jedną kampanię Performance Max, możesz wyświetlać reklamę we wszystkich zasobach należących do Google:
- sieć wyszukiwania,
- sieć reklamowa,
- YouTube,
- Gmail,
- Google Maps,
- karty Discovery.
Wybór najlepszego miejsca dla reklamy Twojej firmy odbywa się automatycznie, za pomocą machine learning. Dzięki dokładnym prognozom system ustali skuteczność kreacji, reklam, a nawet list odbiorców.
Jak działa kampania Performance Max?
- Określenie głównego celu
Kampanie Performance Max oparte są na celach marketingowych, które musimy określić już na samym początku tworzenia kampanii. Mamy do wyboru dwie strategie określenia stawek:
- ROAS – maksymalizacja wartości konwersji
- koszt działania (CPA) – maksymalizacja liczby konwersji
- Dostarczenie potrzebnych materiałów
Kreator Google, w którym stworzysz swoją kampanię, wymaga dostarczenia potrzebnych materiałów oraz skonfigurowania ustawień:
- Określ czas prowadzenia kampanii (minimalny czas to 4 tygodnie).
- Ustaw budżet przeznaczony na kampanię.
- Wybierz grupę docelową oraz zasięg geograficzny.
Poza wymienionymi ustawieniami w systemie należy umieścić:
- nagłówki i teksty do reklam,
- grafiki do reklam Discovery, Display oraz na YouTube,
- logotyp Twojej firmy,
- wideo do reklam YouTube InStream,
- feed produktowy z Google Merchant Center.
- Optymalizacja kampanii
Kampania Performance Max korzysta z systemów uczących się, aby zoptymalizować stawki i miejsca reklamowe pod kątem zwiększenia liczby lub wartości konwersji w stosunku do wyznaczonych celów.
Zalety kampanii
- Znalezienie i dotarcie do większej liczby klientów skłonnych do zrobienia zakupów.
- Zwiększenie konwersji dzięki personalizowanym treściom i kanałom komunikacji.
- Dostęp do szczegółowych statystyk dotyczących kampanii, na podstawie których dowiesz się, jak zoptymalizować kreacje pod kątem zwiększenia zwrotu z inwestycji.
Kampania Performance Max – dla kogo?
- Dla firm, które chcą za pomocą jednej kampanii, mieć dostęp do wszystkich kanałów reklamowych Google.
- Dla firm mających wyznaczone konkretne cele reklamowe i cele konwersji.
- Dla firm, którym zależy na zmaksymalizowaniu skuteczności kampanii i prowadzeniu spersonalizowanej komunikacji dopasowanej do preferencji potencjalnych klientów.
- Dla firm, które chcą dotrzeć do nowych kupujących i zwiększyć zasięgi (poza kampaniami w sieci wyszukiwania opartymi na słowach kluczowych).
Wnioski
Na sam koniec należy dodać, że system prowadził beta testy od 2020 roku. Badania te przyniosły bardzo obiecujące rezultaty. Dzięki kampanii Performance Max od Google Ads liczba konwersji analizowanych reklam wzrosła o 13%. To wynik, który powinien zachęcić Cię do wypróbowania tej nowości od Google Ads. Nie możesz też zapomnieć, że kampania Performance Max została stworzona z myślą o stosowaniu jej jako dodatkowej kampanii. Jeśli chcesz, aby Twoje działania reklamowe były skuteczne, wykorzystaj również inne możliwości Google.
Nie wahaj się. Powierz prowadzenie kampanii Performance Max w ręce specjalistów. Skontaktuj się z naszym zespołem. Zmienimy wspólnie Twój e-commerce. Inteligentnie.