Jak zawrócić klienta opuszczającego Twój sklep, czyli retargeting wewnętrzny w akcji!

23.11.2017

Podczas gdy koszty pozyskania klientów do sklepów internetowych stale rosną, a poszukiwania nowych kanałów nie należą do najłatwiejszych, warto zwrócić uwagę na miejsce, w którym możesz wygrać najwięcej. Jest nią strona twojego sklepu. To właśnie tutaj kryje się ogromny potencjał do zwiększania skuteczności sprzedaży z ruchu, w który i tak już zainwestowaliśmy. Rozwiązania, o których mowa nazywamy retargetingiem wewnętrznym. Przyjrzymy się bliżej, czym jest to narzędzie i jak mądrze wykorzystać je w swoim e-sklepie?

Czym w ogóle jest retargeting?

Retargeting, nazywany również remarketingiem jest działaniem polegającym na wyświetlaniu  reklam osobie, która z jakiegoś powodu opuściła nasz sklep bez dokonania zakupu. Dzięki temu zaplanowanemu działaniu docieramy do odbiorcy i przypominając mu o obejrzanych produktach zachęcamy go na powrót do sklepu i finalizację zakupów. Choć tradycyjny remarketing może przynosić dodatkowe przychody dla sklepów ma też swoje wady – przede wszystkim sporo kosztuje. Co więcej, w dobie powszechnego wykorzystania tej formy promocji oraz sporej konkurencji w próbach dotarcia do potencjalnego klienta należy spodziewać się raczej kolejnych wzrostów stawek kampanii remarketingowych.

A co gdyby zaadaptować tę strategię i wykorzystać ją wewnętrznie na podstronach własnej witryny? W końcu własny sklep jest najlepszą i jednocześnie darmową powierzchnią reklamową. Tu przychodzi nam z pomocą retargeting wewnętrzny.

Retargeting wewnętrzny w twoim e-sklepie?

Retargeting wewnętrzny w odróżnieniu od tradycyjnego retargetingu, dociera z odpowiednim przekazem marketingowym do potencjalnego klienta odwiedzającego nasz sklep zanim ostatecznie opuści on naszą stronę, a nie dopiero po tym fakcie. Wykorzystanie remarketignu wewnętrznego jest więc świetną szansą na odzyskanie potencjalnie straconego klienta i zwiększenie sprzedaży w ramach własnego e-sklepu.

Badania branżowe oraz licznie publikowane case studies pokazują, że wykorzystywanie retargetingu wewnętrznego jest nawet o 50% tańsze oraz co najmniej tak samo efektywne co działania z zakresu tradycyjnego retargetingu. Retargeting wewnętrzny wpływa pozytywnie na takie wskaźniki biznesowe jak:

  • poprawa konwersji sklepu
  • wzrost średniej wartości koszyka zamówień
  • spadek wskaźnika odrzuceń sklepu
  • wyższe ROI z prowadzonych przez nas płatnych kampanii marketingowych

Efekt końcowy dla sklepów? Wyższa sprzedaż, lepszy Customer Experience oraz brak zagrożenia wywoływania wśród klientów poczucia bycia “prześladowanym” przez reklamy remarketingu klasycznego.

 

Na co zwrócić uwagę przy wyborze odpowiednich rozwiązań?

Retargeting wewnętrzny przyjmuje różne formy – od komunikatów z ofertą specjalną przez boxy rekomendujące dane produkty po różnego rodzaju okna pojawiające się w momencie zamknięcia sklepu. I choć dostępnych na rynku narzędzi do prowadzenia retargetingu wewnętrznego jest coraz więcej, warto zadać sobie kilka pytań, które pomogą nam w doborze najlepszego:

  1. Czy dane rozwiązanie jest atrakcyjne i przyciąga uwagę odbiorcy?
  2. Czy dane rozwiązanie jest inteligentne, tzn. czy wyświetlane oferty opierają się o analizę  zachowania użytkownika?
  3. Czy dostawca usługi oferuje prosty model rozliczania, który otwiera szansę na optymalizację kosztów przy jednoczesnym wzroście konwersji w e-sklepie?

W Sales Intelligence widzimy ogromny potencjał wykorzystania retargetingu wewnętrznego dlatego też stworzyliśmy BackMarketing, czyli skuteczne rozwiązanie, które pozwala na odzyskiwanie potencjalnie utraconych klientów. W momencie chęci opuszczenia sklepu prezentujemy klientowi okno z personalizowaną propozycją produktów, które mogą go zainteresować i zmotywować do powrotu do dalszych zakupów w twoim sklepie.

Retargeting wewnętrzny – czy warto?

Remarketing, to jedna z najefektywniejszych strategii w e-commerce, która nie tylko zwiększa sprzedaż, ale może także służyć do budowania świadomości marki  i długotrwałej relacji z klientem. W ciągu ostatniego roku coraz więcej polskich sklepów wdraża narzędzie służące do prowadzenia remarketingu wewnętrznego, zwiększając tym samym sprzedaż i optymalizując koszty inwestowane w ruch.

Warto zastanowić się nad testami tego typu narzędzi w swoim sklepie. Wprowadzenie personalizowanych rekomendacji odpowiadających potrzebom klienta może skrócić proces wyszukiwania „tego jedynego” odpowiedniego produktu, a właścicielowi sklepu otwiera szansę na dodatkową konwersję i wzrost sprzedaży. A więc warto?

Chcesz wykorzystać skuteczny retargeting wewnętrzny w Twoim e-sklepie? 

Komentarze

komentarze