Twój e-sklep nie rozwija się? Sprawdź 7 głównych powodów hamujących wzrost Twojego biznesu!

21.12.2017

Prowadzisz sklep internetowy i zastanawiasz się, dlaczego Twój zysk nie rośnie. Przeprowadzasz kampanie na Facebooku, dbasz o pozycjonowanie, masz asortyment wysokiej jakości, Twoja platforma zachęca do zakupów, jednak ilość klientów się nie zwiększa? Przeanalizuj razem z nami, czego jeszcze nie robisz, a co może mieć wpływ na to, że rozwój Twojego sklepu utknął w martwym punkcie.

1. Nie planujesz.

Prowadzenie biznesu wymaga strategii marketingowej, sprzedażowej oraz ogólnego pomysłu na rozwój. Określając cele oraz sposoby ich realizacji, przewidujesz bariery wzrostu oraz sposoby na ich eliminację. Wiedząc jakich nowych rozwiązań czy też narzędzi potrzebujesz, możesz zaplanować odpowiednio swój budżet. Działania, które przed wdrożeniem są przemyślane i odpowiednio zaprojektowane, często są dużo bardziej efektywne.

2. Nie analizujesz działań konkurencji.

Wyłącznie firmy, które dobrze znają swoją konkurencję oraz otoczenie makroekonomiczne, mają szansę odnosić długoterminowe sukcesy. Monitorowanie rynku, umożliwia szybkie reagowanie na wprowadzane przez inne firmy zmiany np. obniżenie ceny, zmiany technologiczne, czy też powstawanie nowych produktów. Dzięki temu można stale dbać o to, by nie dać się zaskoczyć konkurencji i zachować przewagę rynkową.

3. Nie znasz swojej grupy docelowej.

Żaden produkt nie jest dla “wszystkich”, a to oznacza, że nie możesz reklamować się wszędzie. Jeżeli zależy Ci na tym, aby Twoja reklama była jak najbardziej efektywna, musisz zastanowić się: gdzie bywa i kim jest Twój klient. Dzięki temu Twoje kampanie reklamowe będą lepiej dopasowane do stylu Twoich klientów. Znając swoją grupę docelową, masz szansę wybrać odpowiednie kanały dotarcia, obniżysz tym samym koszt pozyskania klienta finalnego. Wiedząc, kim jest Twój odbiorca, będziesz mógł lepiej odpowiedzieć na pytanie, czego właściwie oczekuję. Dzięki temu będziesz mógł skutecznie optymalizować swój produkt, uwzględniając potrzeby swojej grupy docelowej.

4. Nie dopasowujesz się do aktualnych trendów.

Nie podążaj bezkrytycznie za trendami, ale nie możesz ich też lekceważyć. Warto śledzić i analizować aktualne trendy i wdrażać te z nich, które są spójne z Twoją długoterminową strategią. Jeżeli chcesz rozwijać swoją firmę, musisz obserwować swoje otoczenie. Testuj nowe rozwiązania dotyczące platformy zakupowej, asortymentu, reklamy, dystrybucji, czy też sposobów obsługi klienta. Potrzeby i oczekiwania klientów nie są stałe, dlatego warto monitorować rynek i  zmieniać swój sklep.

5. Nie poszukujesz nisz.

Inwestycja w nisze często wiąże się z dość dużym ryzykiem. Przemyślana  i odpowiednio zaplanowana może być receptą na sukces. Pamiętaj, by rzetelnie sprawdzić, czy będzie popyt na Twoją usługę/produkt. Nowa usługa, unikalne rozwiązanie technologiczne, wyjątkowa obsługa klienta, czy też dotarcie do nowej grupy docelowej w wyniku drobnej modyfikacji Twojego produktu, może dać Ci ogromną przewagę rynkową. Warto uważnie śledzić rynek i wykorzystywać szanse.

6. Nie optymalizujesz działań.

Rozłóż swój biznes na czynniki pierwsze i spójrz na codzienne czynności z trochę innej strony. Co zabiera Ci najwięcej czasu? Jakie działania nie przynoszą pożądanych efektów? Jakie czynności nie przekładają się bezpośrednio na zysk? Sprawdź jakie rozwiązania technologiczne znajdują się na rynku. Często zakup narzędzia czy też skorzystanie z profesjonalnej pomocy specjalisty może uwolnić potencjał Twojego sklepu i przyspieszyć jego rozwój. Optymalizuj swój sklep, tak aby był, jak najbardziej przyjazny nie tylko dla klientów, ale również dla osób pracujących przy jego obsłudze.

7. Nie dbasz o obsługę posprzedażową.

Pamiętaj o tym, by optymalizować i dbać o jakość działań nie tylko do momentu, gdy osoba kliknie “kup teraz”. Możesz mieć najbardziej funkcjonalny sklep z największym asortymentem na rynku, ale klient nie wróci do Ciebie już więcej, gdy po dokonaniu zakupu będzie miał problem: z informacją na temat tego, czemu spóźnia się przesyłka czy też obsługa będzie niemiła i niekompetentna. Jeżeli chcesz, budować lojalność wśród kupujących, traktuj klienta, tak jak chciałbyś, by traktowano Ciebie.

Rozwijając swój biznes, musisz go stale udoskonalać, optymalizować i obserwować zmiany w Twoim otoczeniu. Testuj dostępne rozwiązania technologiczne. Analizuj trendy oraz działania konkurencji. Nie staraj się modyfikować bezkrytycznie wszystkiego, co udało Ci się wypracować do tej pory. Zastanów się jednak, co możesz robić lepiej i szybciej oraz które działania mogą przynieść korzyść Tobie i Twoim klientom.

Komentarze

komentarze