Jak zjednać sobie kupujących, czyli Twój Sklep na Allegro na 5+

Allegro to doskonałe miejsce na kolejny kanał sprzedaży w Internecie. Chcąc wyróżnić się na tle konkurencji, musisz mieć świadomość, że zachowania i oczekiwania użytkowników na Allegro mogą nieco różnić się od innych popularnych marketplace’ów czy własnego sklepu internetowego. Chcąc generować wysoką sprzedaż, musisz zadbać o kilka podstawowych elementów.

Zakładka „Sklep”, czyli jak zadbać o pozytywne odczucia klienta podczas ścieżki zakupowej

Zakładka Twój Sklep dostępna jest dla sprzedających, którzy korzystają z jednego z trzech abonamentów – podstawowego, profesjonalnego lub eksperckiego. Sklep na Allegro to dodatkowa przestrzeń, która służy jako Twój dedykowany landing page. To właśnie w tym miejscu możesz zaprezentować swoje oferty w atrakcyjny sposób!

Na co zwrócić uwagę, by efektywnie wykorzystywać przestrzeń „Twój Sklep na Allegro”?

Opisy produktowe – wartość sama w sobie

Prawdą jest, że wyszukując interesujący nas produkt na Allegro, jesteśmy częściowo zdecydowani na zakup. Często jednak między wejściem na kartę produktową a finalizacją zakupu pojawia się moment zawahania, który powoduje, że klienci porzucają swój koszyk. Czasem dzieje się tak ze względu na zbyt małą ilość informacji, zbyt dużą ilość niewiadomych lub brak wymiernych korzyści z posiadania tego produktu.

Na co zwrócić uwagę, by zachęcić Allegrowicza do finalizacji zakupu po przeczytaniu opisu?

Zadbaj o język korzyści – niech użytkownik po przeczytaniu opisu produktowego będzie widział realną wartość dodaną z posiadania tego produktu.

Asortyment i jego prezentacja, bo diabeł tkwi w szczegółach

Jeśli jesteś sprzedawcą, to doskonale wiesz, że możliwość zakupu kilku produktów w jednym sklepie to bardzo ważna determinanta zakupowa dla kupujących. Użytkownicy na Allegro często stoją przed wyborem dokonania zakupu produktu od jednego z kilkudziesięciu sprzedawców – pora na zastanowienie się, w czym Twoja oferta jest lepsza od konkurencji. Może oferujesz większą ilość wariantów danego produktu? A może tworzysz zestawy produktowe i multipaki? Każdy ze sprzedawców na Allegro, który chce efektywnie wykorzystać ten kanał sprzedaży, powinien zadbać o atrakcyjną ofertę produktową oraz jej prezentację.

Na co zwrócić uwagę, by efektywnie dobrać asortyment oraz stworzyć wartościowy content, który wspomaga pozycjonowanie organiczne Twoich ofert?

Uzupełnij wszystkie możliwe parametry, po których użytkownicy Allegro mogą filtrować listingi.

Udogodnienia dla kupujących – niech Twoi klienci zauważą dodatkową korzyść wybierając Ciebie jako sprzedawcę

Chcąc dokonać zakupu, kupujący często zwracają uwagę na udogodnienia, które oferuje im dany sprzedawca. Jeśli jeden z nich oferuje im darmową dostawę, a drugi nie, jest większe prawdopodobieństwo, że sfinalizują swój zakup u pierwszego z nich. Klienci lubią robić tzw. szybkie zakupy, które pojawią się u nich w ekspresowym tempie. Jako sprzedawca doskonale wiesz, co jest najważniejsze dla Twoich klientów, jednak na Allegro istnieje kilka kluczowych kwestii, które sprawiają, że użytkownicy dokonują zakupu u konkretnego sprzedawcy.

Co jest ważne dla kupujących i co wpływa na finalizację przez nich zakupu?

Jeśli masz możliwość, zaproponuj swoim klientom usługi dodatkowe (np. pakowanie zamówienia na prezent).

Zadbaj o wysoką jakość sprzedaży i zwiększaj swoją sprzedaż

Dbając o wszystkie elementy, które przedstawiliśmy, będziesz na dobrej drodze do tworzenia pozytywnych doświadczeń u klientów, które przełożą się na ich decyzje zakupowe oraz Twoją sprzedaż. Prowadź swój biznes na Allegro świadomie i odpowiedzialnie!