Raport: Jak Polacy będą spędzać urlop w czasie pandemii

18.05.2020

W momencie wprowadzenia obostrzeń i zamknięcia granic większość z nas myślała, że to tylko chwilowe. Niestety nasze życie zostało całkowicie przemodelowane. Raport, który stworzyliśmy przedstawia dane dotyczące zachowań e-klientów w tym trudnym czasie. Szczególną uwagę zwróciliśmy na sektor lifestyle, związany z urlopem, czasem wolnym i rekreacją.

Zaskakujące dane

Urlop w czasie COVID-19 Polacy spędzą w ogrodach, w wygodnym ubraniu. Z początkiem kwietnia zainteresowanie leżakami ogrodowymi wzrosło o 230 proc., a produktem TOP w kategorii “moda” okazał się być dres – od momentu ogłoszenia pandemii wskaźnik popularności rósł, aby osiągnąć przebicie o 270 proc. Według ostatnich danych Izby Gospodarki Elektronicznej – już prawie 60 proc. konsumentów robi obecnie zakupy przez internet.

pobierz raport

Chcemy Cię zainspirować

Dlaczego postanowiliśmy stworzyć ten raport? Naszym celem jest zainspirowanie biznesów (być może Twojego również?) do podjęcia działań marketingowo-sprzedażowych, dostosowanych i wykorzystujących aktualną sytuację.

Tworząc ten raport, chcieliśmy zainspirować właścicieli sklepów do wykorzystania obecnej sytuacji i przełożenia jej na sukces dziś i w przyszłości. Pierwszą kategorię, którą wzięliśmy pod lupę jest spędzanie czasu wolnego i sposobów na urlop, dlatego, że ten sezon właściwie już się rozpoczyna. Wyniki w wielu przypadkach były dla nas dużym zaskoczeniem. – Wiktor Mazur, Wiceprezes Zarządu Sales Intelligence SA.

Jak Polacy spędzą urlop w czasie pandemii?

Władze powoli odmrażają niektóre obszary gospodarki. Niemniej jednak nie pozostawiają złudzeń – czas wakacji i urlopów będzie mocno ograniczony. Restrykcje w podróżowaniu, obowiązkowe maseczki, limity na plażach, szlakach górskich itp.

Do tego obawy wynikające z wielkiej niewiadomej – jak wygrać walkę z koronawirusem i jak dbać o swoje bezpieczeństwo. Przypuszczamy, że duża część społeczeństwa nie wybierze się w tym roku na urlop, stawiając na relaks w pobliżu swojego miejsca zamieszkania. Natomiast ci, którzy zdecydują się wyjechać, raczej będą wybierać destynacje wolne od tłumów. 

W wyniku powyższych założeń wykreował nam się pewien model “Polaka na urlopie w czasie pandemii”. Osoby, która musi dostosować siebie i swoje najbliższe otoczenie do wyjątkowych okoliczności, zachowując przy tym choć trochę “normalności”. Konsumenci zaczęli planować jak spędzą najbliższy czas, a my obserwując ich preferencje zakupowe związane z rekreacją, dzieląc go na kilka kategorii. Zapraszamy do czytania:

pobierz raport


Patronat medialny nad raportem objęli: IAB.polska, Nowy Marketing, Mam Startup, Brief, Marketer+,
E-commerce w Praktyce.

Źródła danych wykorzystanych w raporcie są połączeniem wyników pobranych z Google Trends oraz własnej analityki Sales Intelligence, opartej na big data.
Raport rozpoczyna cykl analiz poszczególnych obszarów dotyczących zachowań i zmian nawyków konsumenckich Polaków. 

Kilka słów o Sales Intelligence

Specjalizujemy się w kampaniach Google Shopping Ads. Od 2019 roku należymy do grona certyfikowanych partnerów Google “CSS Premium Partner”. Po pół roku od uzyskania tego certyfikatu otrzymaliśmy nagrodę za wybitne osiągnięcia w prowadzeniu kampanii produktowych. Ich zakres obejmuje mi.in. profilowanie odbiorców kampanii, zarządzanie feedem produktowym sklepów, optymalizację stawki CPC, czy targetowanie produktów. Skupiamy się przede wszystkim na efektach – jeśli dana kampania nie osiąga dobrych wyników, to jako pierwsi kontaktujemy się z klientem i rekomendujemy optymalizację działań, aby budżet klienta był optymalnie wykorzystany.

Mamy doświadczenie – można nam zaufać. Na efekty nie trzeba długo czekać.
Napisz do nas albo zadzwoń.



Komentarze

komentarze